Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Pirátství je důsledek selhání marketingu, ne zákonů.

  • 6. 4. 2011 12:40

    pantaril (neregistrovaný)

    V clanku zminujete, ze vydavatele by meli ceny prizpusobovat lokalnimu trhu - neprodavat v africe za stejne penize jako v usa / evrope.

    To je ale znacne problematicke, bud by jste musel mit obsach uzamcen na regiony, stejne jako tomu bylo u DVD, nebo vam budou lidi kupovat levne CD v africe, prevazet do evropy/usa a tam prodavat levneji, nez vy.

    Krasne se na tom ukazuje problem s intelektualnim vlastnictvim, kdy mate omezenou poptavku ale neomezenou nabidku (cena vyroby druhe a dalsi kopie se limitne blizi nule).

    Cele je to krajne neprirozene, ohnute pres koleno, a aby to fungovalo, je potreba vymyslet legislativni omezeni, regionalni zamky a ruzne DRM technologi.

    Pritom prirozene fungujici modely imo existuji a v male mire je nekteri i pouzivaji. Mne by se napr. libil system podobny nadaci: libi se mi napr sci-fi / fantasy literatura? Prihlasim se do sci-fi nadace, prispeju nejaky clensky prizpevek (napr. s rocni periodou). Sci-fi nadace pak spolecny majetek spravuje a jednou za cas z nej zaplati naklady na produkci nejakeho noveho dila. Autor proda pouze prvni kopii, nauctuje si za ni komplet naklady, ktere s tvorbou mel + marzi. Clenove nadace pak budou mit volny pristup ke vsem dilum, ktera nadace vlastni. Muzou je sice leaknout i mimo nadaci, ale bylo by to pro ne nevyhodne (pripravili by se tak o exkluzivni obsah, kterym lakaji nove cleny)