Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Pirátství je důsledek selhání marketingu, ne zákonů.

  • 11. 4. 2011 17:21

    Sten (neregistrovaný)

    [71]
    1. Náklady jsou základním kamenem pro tvorbu ceny produktu. Rovnováha nabídky a poptávky jenom určuje zisk, ale ve volném (nedotovaném) trhu nepůjde cena produktu nikdy pod cenu nákladů. Vzhledem k tomu, že u hudby nabídka velmi vysoce převyšuje poptávku a přesto jsou zisky velmi vysoké, bude asi něco špatně (všude jinde se tomu říká kartel a je to trestné).

    4. Pirátství nijak neporušuje pravidla volného trhu, stejně jako jej neporušuje půjčování knížek a aut, je to normální konkurence prodejcům (mimochodem třeba ve Španělsku bylo právě na základě tohoto pirátství soudem uznáno jako legální). Navíc zrovna u pirátství je celkem prokázané, že tržby kvalitním produktům výrazně zvyšuje, takže potírání pirátství spíše ničí trh.

    6. Obrat (a dokonce ani zisk) na jeden produkt a ani celkový obrat nikoho nezajímá. Zajímavý je celkový zisk a ten prokazatelně porušení „pravidel kartelu“ a snížení cen přináší.