Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Pirátství je důsledek selhání marketingu, ne zákonů.

  • 11. 4. 2011 21:31

    next_ghost (neregistrovaný)

    [71] 1. V případě audiovizuální tvorby poptávka nemá při tvorbě ceny vůbec žádné slovo. Protože neexistuje konkurence vzájemně zaměnitelných výrobků. Když si chceš koupit nahrávku nějaké konkrétní písničky (pokud zrovna není několik desítek let stará), tak se dá sehnat jen od jediného dodavatele. Na snížení ceny proto není žádný tržní tlak a dodavatel si může cenu nastavit jak chce vysokou.

    2. Ford rozhodně neomezuje člověka, který už auto zaplatil a převzal. Ford totiž podle zákona NESMÍ zákazníka po převodu vlastnických práv nijak omezovat. Může mu maximálně zrušit záruku. Mediální průmysl ale chce zákazníkům kecat i do toho, kdy, kde a jak často si budou svoje zakoupené nahrávky pouštět.

    3. Jak by se ti líbilo, kdybys zedníkovi musel platit za každou noc strávenou ve svém bytě, truhláři za každé sednutí na žihli, instalatérovi za každé umytí rukou a spláchnutí na záchodě, elektrikáři za každé zapnutí libovolného elektrospotře­biče... Tohle každému připadá absurdní, protože každý z nich odvedl jednorázovou práci, dostal jednorázově zaplaceno a když chce další peníze, musí udělat další práci. Co má tohle společného se státem řízenou ekonomikou a komunisty?

    4. Pirátství není nic jiného než klasický černý trh. A nejčastější příčina vzniku černého trhu je nedostatek nějakého zboží, ať už z přirozených příčin nebo vytvořený uměle regulací a monopoly.

    6. Až na to, že tohle platí jen u lesklých plastových placek, kde jsou náklady na výrobu, dopravu a marže maloobchodů a supermarketů. V případě digitální distribuce tyhle náklady odpadají a záleží jen na celkovém obratu.