Odpovídáte na názor ke článku Pirátství je důsledek selhání marketingu, ne zákonů.
[78]
1. Jestli něco dává nebo nedává smysl, bych nechal na producentovi. Prodejem za nižší cenu se sice práv nevzdáváte, ale váš manipulační prostor se dost rapidně tenčí a přicházíte o zisk ze skupiny, která je ochotná zaplatit víc. A i kdyby nakrásně se dílu už za danou cenu neprodávalo, tak pirátství nemůže být legální formou naplnění potřeb spotřebitele, zrovna jako není legální vyrabovat obchod, který odmítá snížit cenu, protože majitel žije z jiného příjmu.
4. Nevysvětlil jste, že ke stavu, který jsem popsal, nedojde. Nazvat to blábolem je příliš laciné.
[79]
1. Tak zrovna u současné hudby bych řekl, že faktor substituce je daleko vyšší než mezi Škodovkou a Fordem. :-)
2. to je vytržené z kontextu
3. Jak by se ti líbilo, kdyby tě zaměstnavatel násilím donutil pracovat za mzdu, kterou si sám stanoví? Aby to bylo legální, tak by to musel posvětit stát. (BTW nepamatuješ jak se stanovovaly ceny před 89?)
4. Jistě. To jsem nikdy nepopíral. Odmítám však souhlasit s legalizací takové metody uspokojení potřeb spotřebitele.
5. Tyhle ekonomické teorie jsou nezávislé na typu produktu, jeho distribuci a variabilní a fixních nákladech. To jsou jen parametry, které mají určují kam padne výsledný rovnovážný bod.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 113 693×
Přečteno 90 246×
Přečteno 73 647×
Přečteno 58 365×
Přečteno 54 591×