Odpovídáte na názor ke článku Pirátství je důsledek selhání marketingu, ne zákonů.
[93]"Možnost zlegalizovat materiály získané momentálně né tak úplně legální cestou." v některých odvětvích už funguje a dokonce se firmám i vyplácí (jinak by to asi nedělali)
Jeden příklad za všechny z herního průmyslu: EA/Bioware Mass effect; Dragon Age
Máte-li hru originální připojíte se na net a stáhnete si k ní dodatky bez problému a s žádnou nebo minimální další cenou (podle velikosti dodatku)
Nemáte-li hru originální máte dvě možnosti:
- Zaplatíte si nějakou částku za "zoriginálnění" hry (váš účet u nich dál počítá, že tu hru normálně vlastníte)
- Nebo (již několikrát zmiňovaná nula ceny, která není pro klienta tak úplně nulová, jak to korporace maluje) budete prolézat net kdo ví jak dlouho a hledat funkční a nezavirovanou verzi čehosi, která vám to rozšíření přidá do hry, ale typicky nepočítá s tím, že za pár dní/týdnů objeví další rozšíření.
Člověk tím pádem platí za aktualizovanost hry, ne za hru samotnou. Navíc je to pro hru skvělá reklama sežene nové zákazníky tím, že si hru stáhnou a nechtějí se štvát s aktualizacemi, tak si ji radši "zoriginální" a mají ji v jimi vybraném formátu.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 112 376×
Přečteno 89 789×
Přečteno 73 178×
Přečteno 58 134×
Přečteno 54 441×