Odpovídáte na názor ke článku Pirátství je důsledek selhání marketingu, ne zákonů.
[95] Ano. To je to dobrovolné dárcovství. I české charitativní organizace takto získají (nikoli vydělají) desítky až stovky milionů korun (to B, které je třeba dodat je, že většinu získají ze státního rozpočtu). Dokonce se nemusíte omezovat jen na autorská díla. Běžný je dobrovolný poplatek v šatnách, některých věřejných záchodech nebo některých hradech.
To B u Humble Indie Bundle je, že je to pokud se nepletu 3. ročník, což je na konstatování životaschopnosti dost brzo, nehledě k tomu, že se jedná o časově omezené akce. A dále bych výběr her přirovnal k předlistopadovém výběru potravin u nás vůči západní Evropě (ve skutečnosti je ten poměr u her ještě o několik řádů horší).
Taková akce zcela jistě není funkčním ekonomickým modelem, ale zajímavým marketingovým nástrojem. A v tuto chvíli je funkční právě mimo jiné proto, že stojí vedle platných zákonů o duševním vlastnictví, které brzdí nasycení poptávky.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 111 266×
Přečteno 89 412×
Přečteno 72 768×
Přečteno 57 963×
Přečteno 54 289×