Odpovídáte na názor ke článku Pirátství je důsledek selhání marketingu, ne zákonů.
[85] 2. Jaktože se tu bavíme o jiném typu smluv než o koupi? Mediální průmysl míchá dohromady koupi a licencování jak se mu to hodí, ale zásadně mluví jen o koupi. To není nic jiného než prachsprostý podvod na zákaznících.
3. Kdo bude nutit autora tvořit po zrušení zákona o kopírovacím monopolu? Autor má vždycky právo dílo nevydat, když nabízenou odměnu nebude považovat za dostatečnou. Podle nedávných výzkumů by se objem peněz, které lidé každoročně platí za kulturu, nijak nezmění. Změní se jen cesta, kterou ty peníze k autorovi doputují (a s největší pravděpodobností jich doputuje mnohem víc, protože skoro 90% zbytečně spolkne vydavatel a prodejci).
4. Jestli tady někdo zkouší zavést státní direktivu, jak má fungovat trh, tak jsou to vydavatelské korporace (například ACTA).
5. Ale oni se jako "správý hospodář" chovají. Ztráty způsobené vlastní neschopností se snaží odstranit metodou socializace nákladů a privatizace zisků za asistence státní moci. Že jejich návrhy jsou největší hrozbou pro svobodu a demokracii od pádu totality u nás a od pádu nacismu a fašismu na západ od nás je jim jedno.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 112 294×
Přečteno 89 772×
Přečteno 73 165×
Přečteno 58 109×
Přečteno 54 435×