Odpovídáte na názor ke článku Hlídejte si (nejen) VoIP ústředny.
Toto je případ primárně pro policii, ne pro ČTU. Došlo k trestnému činu a je potřeba řešit kdo co zanedbal a v čí prospěch šli hovory. Pokud dodavatel sám ústřednu konfiguroval a nemá od zákazníka podepsáno že ústřednu nezabezpečil a zákazník to bere na vědomí tak velká část zodpovědnosti by měla jít právě za dodavatelem. Dále je potřeba vzít v úvahu proč zákazník neměl pre-paid službu, jestli si to sám vymyslel nebo mu to bylo vnuceno, následně nelze pominout, že právě dodavatel, resp. jeho zaměstnanci znali k této ústředně heslo. Uživatel si není povinen nic uvědomovat, on kupuje funkční a hotové zařízení, ne nějaký polotovar. Pokud je pro toto zařízení potřebná speciální obsluha nebo údržba je dodavatel povinen na to upozornit.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. GNU/Linuxem a Unixem obecně se zabývá již více než deset let a věnuje se především jeho nasazení v počítačových sítích a bezpečnostní politice. Zde bloguje o Root.cz, Linuxu, internetu a světě kolem sebe.
Přečteno 126 344×
Přečteno 93 581×
Přečteno 78 091×
Přečteno 60 845×
Přečteno 57 690×