Hlavní navigace

Čtyřlístek - mládeži nepřístupno?

10. 8. 2013 7:56 (aktualizováno) | brk

Tak jsem se minulý víkend vydal na nákup do Tesca a mezi hudbou zazněla jednoduchá reklamní nabídka na Čtyřlístek ve službách krále. Něco ve stylu „nakup nad 500 a můžeš si koupit DVD Čtyřlístku za stovku“. Sice už hodně dlouho nejsem cílová skupina těchto komiksových hrdinů, ale nostalgicky jsem neodolal. Bylo to zrovna plus mínus pár dnu 27 let, co se mi dostal do rukou poprvé Čtyřlístek a vedro bylo tak šílené, že představa pasivního zavzpomínání na léta dávno ztracená před TV obrazovkou byla docela lákavá. A tak Čtyřlístek putoval do košíku.

Např. v recenzi na iDnes se dá dočíst, že film má „neskutečně slabý, chaotický scénář“.  S tím jsem neměl sebemenší problém. Počítal jsem s tím, že si nekupuji film pro náročného diváka, ale prostě Čtyřlístek. Kdyby to skončilo u toho, byl jsem spokojen. Bohužel celý film je doslova prošpikován reklamou. Téhle formě se dnes módně říká product placement. Neznám aktuální dětskou tvorbu, ale kdyby si např. v hraném filmu Lucie, postrach ulice koupila Lucie na svačinu Pribináček, tak si toho ani nevšimnu. Když si tohle ovšem pořídí animovaná Fifinka, tak jsem musel vrátit a zastavit obraz, jestli mám vidiny z horka, nebo to tam fakt je.

Bohužel jsem se nemýlil.

 

Kdyby to přeci jen náhodou nějaké dítko přehlídlo, tak Pribináčky je potřeba pěkně viditelně uložit do lednice.

 

Tím ale Pribináček nekončí. V podstatě celým filmem neustále křižuje Třeskoprsky na kole maskot Pribináčku.

 

Mezi partnery filmu je mimo jiné lízátko Chupa Chups, takže co pak si rozbalí Bobík, když dostane chut na sladké? Ano, sparávně. Chupa Chups!

 

Bobík je velký mlsoun a má jich po kapsách vždycky dost. Hodí se ovšem i v případě, kdy je potřeba něco hodit na zem, aby mohl padouch uklouznout.

 

Když už to vypadá, že to dobře dopadlo, tak je to přece potřeba zapít a čím jiným než dětským sektem Robby Bubble?

 

Na Třeskoprském náměstí najdeme i hračkářství Hm Studio hračky. Sice se ve filmu opakuje taky vícekrát, ale při troše dobré vůle a pravému sektu k tomu to ještě docela ujde. Kdyby ne výše uvedené hrůzy, které mě přiměly zbystřit pozornost, tak si toho ani nevšimnu.

 

Na náměstí sídlí i Česká pošta. Asi i tady někdo občas nedostane nějaké to psaní. ;)

 

Zmanipulovat dospělého je poněkud obtížnější než v případě dítěte a i zde si firmy rády zaplatí, aby James Bond jezdil v jejich autě a volal z jejich mobilu. Jaký vliv to bude mít na snadněji ovlivnitelné dítě asi netřeba říkat. Není mi moc jasné, jak něco takového mohlo vůbec vzniknout. Dle Wikipedie by to snad ani nemělo být možné:

„Product placement je přitom směrnicí obecně zakázán, ale je umožněn ve filmech, seriálech, sportovních a zábavných televizních pořadech, s výjimkou pořadů pro děti. I přes toto povolení ale nesmí daný produkt nepatřičně propagovat nebo zdůrazňovat a diváci musí být o jeho existenci v daném díle předem informováni.“

Otázka je, co s daným filmem dál? V tomto případě jsem docela rád, že nemám děti a nemusím jim nic vysvětlovat, ale docela by mě zajímal Váš postoj.

No a ještě jeden tip na závěr. Kdybyste potřebovali přispět na drahou, ale perspektivní reklamní kampaň, zkuste se obrátit na Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie.

AKTUALIZOVÁNO 10.8.2013 8:56:  Teď jsem si všiml, že na webu Ministerstva kultury je možné dohledat výše dotací pro jednotlivé filmy. Na reklamní spot Čtyřlístek ve službách krále bylo přiznáno 7 000 000 Kč [Excel].