Názor ke článku Pohádka o "hodném" dodavateli od Karel - Pomerne dlouho jsem v jedne hodne velke spolecnosti...

  • 13. 8. 2007 12:29

    Karel (neregistrovaný)

    Pomerne dlouho jsem v jedne hodne velke spolecnosti dodavajici ERP (prima a svetove uspesna konkurence SAP) pracoval a z textu to na mne pusobi, ze se bud o ERP system nejedna, nebo management skocil na spek nejakemu lokalnimu dodavateli (i to se stava).

    A proc? Protoze ve vyberovem rizeni je velka pozornost venovana kolonkam:
    - cena za implementaci
    - cena za licence
    - cena za viceprace
    - cena za podporu za rok
    - garantovana delka podpory
    - dohoda o udrzbe verze a moznosti upgradu

    Posledni bod je nekdy zanedbavan, ale ten predposledni je tam vzdy a az na vyjimky je zde minimum 5 let. Obvykle je i 10 nebo 15 let. V realnem pripade tedy nemuze dojit k situaci, kdy dodavatel proste oznami konec podpory. Ne v oblasti velkych ERP (SAP, Oracle, IFS, JD Edwards, ...) Jedinou vyjimkou o ktere vim je Microsoft, ten skutecne zkousi prodavat sve produkty (Axapta a Navision) bez smlouvy na podporu verze. Ale vetsinou mu to neprojde, protoze management vetsich firem dokaze rozlisit pojmy "podpora uzivatelu" a "programova podpora" (helpdesk support vs system maintenance).

    Jinak receno - s ohledem na cenu celeho systemu predpokladam, ze management tedka mlzi a situace takhle nestoji, nebo nekdo udelal pri uzavirani smlouvy nezanedbatelnou chybu.