Pomerne dlouho jsem v jedne hodne velke spolecnosti dodavajici ERP (prima a svetove uspesna konkurence SAP) pracoval a z textu to na mne pusobi, ze se bud o ERP system nejedna, nebo management skocil na spek nejakemu lokalnimu dodavateli (i to se stava).
A proc? Protoze ve vyberovem rizeni je velka pozornost venovana kolonkam:
- cena za implementaci
- cena za licence
- cena za viceprace
- cena za podporu za rok
- garantovana delka podpory
- dohoda o udrzbe verze a moznosti upgradu
Posledni bod je nekdy zanedbavan, ale ten predposledni je tam vzdy a az na vyjimky je zde minimum 5 let. Obvykle je i 10 nebo 15 let. V realnem pripade tedy nemuze dojit k situaci, kdy dodavatel proste oznami konec podpory. Ne v oblasti velkych ERP (SAP, Oracle, IFS, JD Edwards, ...) Jedinou vyjimkou o ktere vim je Microsoft, ten skutecne zkousi prodavat sve produkty (Axapta a Navision) bez smlouvy na podporu verze. Ale vetsinou mu to neprojde, protoze management vetsich firem dokaze rozlisit pojmy "podpora uzivatelu" a "programova podpora" (helpdesk support vs system maintenance).
Jinak receno - s ohledem na cenu celeho systemu predpokladam, ze management tedka mlzi a situace takhle nestoji, nebo nekdo udelal pri uzavirani smlouvy nezanedbatelnou chybu.
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 47 175×
Přečteno 41 384×
Přečteno 35 913×
Přečteno 25 965×
Přečteno 25 767×