[36] ale kdeze, oni se chteli zviditelnit, to je z toho zcela zjevny.
Vis, kdybych chtel testovat, jak je to s piratstvim, nemuzu do toho zasahovat. A musim na to samo pouzit nejaky relevantni produkt. Ale at uz zjistim cokoli, je to proste stejny jako kristalova koule.
Vem si, ze budes pict housky ... zjistis (neresme jak), ze si rekneme 30% lidi pece housky doma ... budes nekde vykladat, jak te tech 30% lidi okrada, protoze kdyby se jim znemoznilo si ty housky udelat doma, tak by si je (mozna) prisli koupit k tobe? Jiste chapes, ze to je naprosty kravinium.
Totez plati o warezu. Cast tech lidi si zahraje a zaplati, cast si zahraje a nezaplati. Da se i prokazat, ze pokud bys (teoreticky) dokazal piratstvi zcela eliminovat, tak ti cast z tech, co ti predtim zaplatili nezaplati, prototoze proste nebudou kupovat zajice v pytli (nebo z principu ...) a samo, nejaka cast z tech, kteri pretim nezaplatili si hru koupi.
Ovsem existujou na to tema celkem rozsahly studie, ktery rikaji, ze zisk tech nekolika lidi z ty neplatici skupiny ani zdaleka nepokryje ztratu z ty platici skupiny. Proc? Je to jednoduchy - ani stovky mega do marketingu nezaridej takovou penetraci mezi lidi, jako jeden torrent.
A ted trochu selsky matiky. Rekneme, ze naklady na hru budou 100M (+- top AAA). Z toho 50M marketing. Pri cene hry 50babek to mas !!! 2 MILIONY !!! prodanych kopii sezere jen marketing (beru ze marze bude 50% z prodejni ceny).
A ted si predstav, ze si tu gamesku sosne na warezu rekneme ... 5M lidi (to se odhaduje u top her, vygrab sem z nejakych stats). I kdyby si hru koupila cela polovina (pri neexistenci warezu), tak sotva zaplati jen ten marketing ... a tolik z nich by si to samozrejme nikdy nekoupilo. Jen aby se ta hra zaplatila, tak je treba prodat 4M kopii ...
=> jedinej moznej zaver, warez to, jestli se hra zaplati nebo ne prakticky nema sanci ovlivnit, spis dela hre marketing zadarmo. U her, o ktery je zajem, se tolik kopii (5M+) proda behem jedinyho dne!
Samo, warez je zhoubou pro spatny hry. Protoze to, ze jde o shit, se rozkrikne rychlosti blesku. Casto driv, nez se vuebc zacne prodavat. A je jedno jestli hra, film nebo muzika. Ve vsech pripadech plati, ze dobry zbozi se prodava samo.
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 46 777×
Přečteno 41 242×
Přečteno 35 782×
Přečteno 25 903×
Přečteno 25 694×