Když technika funguje jak má

4. 3. 2010 13:03 (aktualizováno) Svatopluk Vít

Zjistil jsem, že mám problém se svým řidičským průkazem. Média nás zásobují tím, jak se na úřadech tvoří fronty, jak jsou lidé laxní. Proto mne docela vyděsilo to, že si budu muset zajít řidičák vyměnit, Nicméně se s vámi chci podělit o to, jak funguje pražský magistrát a jak „angažoval“ moderní technologie a jak to ovlivnilo mne – řadového občana.

Abych svůj problém vyřešil, musím si prostě nechat vydat nový řidičský průkaz. Zjistil jsem, že při zařizování všech věcí kolem změny trvalého bydliště jsem jaksi pozapomněl na to, že si musím udělat i nový řidičák. V Praze už však trvale bydlím několik let a tak jsem se rozhodl, že to musím vyřešit nějak rychle. Je to jako se zapomenutou síťovou jízdenkou. V metru si jezdíte bez starostí do té chvíle, než na to přijdete. Všude vidíte revizory…

Takže jsem začal řešit, jak vše vyřešit rychle a přitom s nejmenšími časovými ztrátami. Magistrát na svých stránkách umožňuje tzv. rezervaci návštěv. Ve zkratce jde o to, že si na vybraný den a ve vybraném čase zaregistrujete svou návštěvu. Na váš mail vám pak přijde zpráva s unikátním kódem. Pravidla říkají, že musíte přijít na magistrát a do stojanu zadat kód z mailu. Nesmíte to však udělat dříve než 5 minut před rezervovaným časem a ne více než 5 minut po rezervovaném termínu.

V praxi to tedy vypadá tak, že se dostavíte na místo, počkáte na dané časové rozmezí, do automatu zadáte váš kód a počkáte. Já jsem čekal asi 2 minuty a už jsem byl zván k přepážce. Vše jsem vyřešil velmi rychle a k mé spokojenosti. Shrnu to tak, že paní za přepážkou byla velmi příjemná, já jsem byl spokojený s průběhem celé návštěvy. Navíc si podobně můžu naplánovat i vyzvednutí hotového řidičáku. Takže ta elektronizace státní správy má asi smysl. Chválím!

Sdílet