Zjistil jsem, že mám problém se svým řidičským průkazem. Média nás zásobují tím, jak se na úřadech tvoří fronty, jak jsou lidé laxní. Proto mne docela vyděsilo to, že si budu muset zajít řidičák vyměnit, Nicméně se s vámi chci podělit o to, jak funguje pražský magistrát a jak „angažoval“ moderní technologie a jak to ovlivnilo mne – řadového občana.
Abych svůj problém vyřešil, musím si prostě nechat vydat nový řidičský průkaz. Zjistil jsem, že při zařizování všech věcí kolem změny trvalého bydliště jsem jaksi pozapomněl na to, že si musím udělat i nový řidičák. V Praze už však trvale bydlím několik let a tak jsem se rozhodl, že to musím vyřešit nějak rychle. Je to jako se zapomenutou síťovou jízdenkou. V metru si jezdíte bez starostí do té chvíle, než na to přijdete. Všude vidíte revizory…
Takže jsem začal řešit, jak vše vyřešit rychle a přitom s nejmenšími časovými ztrátami. Magistrát na svých stránkách umožňuje tzv. rezervaci návštěv. Ve zkratce jde o to, že si na vybraný den a ve vybraném čase zaregistrujete svou návštěvu. Na váš mail vám pak přijde zpráva s unikátním kódem. Pravidla říkají, že musíte přijít na magistrát a do stojanu zadat kód z mailu. Nesmíte to však udělat dříve než 5 minut před rezervovaným časem a ne více než 5 minut po rezervovaném termínu.
V praxi to tedy vypadá tak, že se dostavíte na místo, počkáte na dané časové rozmezí, do automatu zadáte váš kód a počkáte. Já jsem čekal asi 2 minuty a už jsem byl zván k přepážce. Vše jsem vyřešil velmi rychle a k mé spokojenosti. Shrnu to tak, že paní za přepážkou byla velmi příjemná, já jsem byl spokojený s průběhem celé návštěvy. Navíc si podobně můžu naplánovat i vyzvednutí hotového řidičáku. Takže ta elektronizace státní správy má asi smysl. Chválím!
V Hradci Kralove na magistratu nam takovy system bezi uz nekolit let. Tady uz to nikomu neprijde ani divne. Navic kdo nema pristup k netu, muze prijit rano a tu casovku si vytisknout na miste. Sice musi jit na urad dvakrat, ale ani jednou neceka. Takto uz jsem vyrizoval pas i ridicak a ted me ceka obcanka. Posledne jsem cekal 10 minut, protoze jsem tam dorazil moc rychle. Dovnitr jsem sel na minutu presne.
BTW magistrat neni statni sprava, ale samosprava ;-)
Ovšem v žádném případě nezadejte o řidičák, pokud hodláte změnit trvale bydliště před tím, než si řidičák vyzvednete. S touto situaci se systém není schopny vyrovnat. Lépe řečeno vyrovná se s tím tak, že už vyrobeny řidičák skartuje a o nový si musíte požádat v místě nového trvalého bydliště.
Je to pekne, ale co delat v situaci, kdyz prijdete presne a u stojanu se zrovna nahromadi lide, kteri zkoumaji jak vlastne funguje. Jsou dve moznosti: nasilim se nacpat dopredu, nebo si nechat propadnout termin:) Mozna je to jenom moje zkusenost(zazil jsem to tam pouze jednou), ale skoro jsem kvuli tomu ten petiminutovy limit nestihl.
[8]B1 je podskupina skupiny B, tzn. pokud máš B-čko, můžeš řídit i B1 (obdobně jako když máš třeba A - tzn. "velkou" motorku, tak můžeš samozřejmě jezdit i na pionýru - A1). A o tom, že by tranzit byl B1 docela pochybuju, protože to jsou vozidla s pohotovostní hmotností do 550kg.
[10] Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje
45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 47 156×
Přečteno 41 382×
Přečteno 35 909×
Přečteno 25 964×
Přečteno 25 765×