Názor ke článku Jak koncový uživatel věnuje pozornost nepodstatným detailům od To není jedno - [15] Problém s přirovnáními je ten, že se...

  • 24. 1. 2013 23:11

    To není jedno (neregistrovaný)

    [15] Problém s přirovnáními je ten, že se skoro vždy použíjí chybné a zavádějící, které to spíše zamlží, než vysvětlí.

    Tak jako vy neradíte zedníkovi, jaké hladítko má použít, tak ani např. zedník neradí vám, jestli mu máte udělat prezentaci v PHP, ASP.NET nebo třebe JSF.

    Ale to, kde bude mít e-mail rozhodně není odborné technické rozhodnutí, ale typicky uživatelské/zá­kaznické rozhodnutí, které má pro toho uživatele nějaké důsledky.
    Pokud děláte takováto rozhodnutí za své zákazníky sám, tak pryč od vás.

    Už to tady částečně zaznělo, tak to částečně opakuji, částečně doplňuji:
    - Živnostník zapomene zaplatit za doménu/hosting -> nemá mail = velký problém, mnohem větší, než že jenom nemá webovou prezentaci.

    - Živnostník se rozhodne, že přestane platit za hosting/doménu -> je nutno jeho poštu nějak a někam migrovat. Kdo to bude dělat a kolik si za to naúčtuje?

    Jelikož poštovní klient nepřipadá v úvahu a webmail toho hostingu bude stát za prd (a google zrušil google apps zdarma), tak logicky pracuji s variantou, že pošta z domény se bude přeposílat na freemail s použitelným rozhraním.

    - V hostingu se něco "rozbije", udělají nějaké úpravy a přestane fungovat přeposílání pošty na freemail -> Živnostníkovi přestanou přícházet maily a chvilu mu potrvá, než si to uvědomí, že má problém. Sám ale nebude schopen triviální problém diagnostikovat a opravit = musí se na někoho obrátit.

    -Mail z domény živnostníka může z mnoha důvodů končit ve spamu mnohem častěji, než maily ze seznamu (bavím se posílání mailů po ČR).

    Jistě existuje mnoho dobrých argumentů pro mail na doméně, ale ty tady nepíšu proto, že je všichni známe. Moje pointa je ta, že mail na doméně má pro živnostníka taky nějaké nevýhody a ty mohou i převážit na výhodama. IT profík by ho měl informovat o výhodách/nevýhodách obou řešení, jedno mu doporučit a potom akceptovat zákazníkovu volbu.