Boj se spamem po česku

23. 4. 2008 12:45 (aktualizováno) Svatopluk Vít

Dnes jsem se skoro nechtěně stal svědkem naprostého nepochopení a naprosté neprofesionality správce mailového systému. Řešení je (z mého pohledu) celkem jednoduché, druhá strana jej však odmítá akceptovat.

Pracuji u velké nadnárodní společnosti, která samozřejmě provozuje vlastní mailový systém. Naše zboží je dodáváno některým distributorům a je logické, že s nimi potřebujeme komunikovat. Protože však nejsme firma česká, máme i „nadnárodní“ doménu .com.

V jedné nejmenované firmě, která naše zboží odebírá, nastal drobný problém. Při změně EAN kódů jsme museli tyto změny všem oznámit. K velkému překvapení člověka, který to zajišťoval došlo k tomu, že jím odeslaný mail byl na straně odběratele odmítnut.

Zdůvodnění zní, že „my nepřijímáme maily s koncovkou com. Pokud s námi chcete komunikovat, změňte si ji na cz, pak vám to projde a nebudete mít problém.“ Zůstal jsem jak opařený a chvíli zvažoval proč. Je to jasné, je to antispamový filtr. Já přece komunikuji s českými firmami a ty mají koncovku cz, takže com mne nezajímá, protože anglicky nemluvím a spam je převážně z ciziny.

Ano, je to řešení, ale měl by existovat i Whitelist. Domnívám se, že existuje, ale je jednoduší dodavateli oznámit – vy se postarejte, my nic měnit nebudeme. Uvidíme, až bude nějaká informace zapotřebí. Vím, že by to někteří vyřešili tím, že by si potupně založili schránku na freemailu a z ní by posílali. Ale je to zapotřebí?

Závěr z toho pro mne je jen jediný – pokud je správce zatvrzelý, nepohnete s ním. Jen on má pravdu a vy se zařiďte. Znáte i jiné podobné případy? To už mi snad je bližší jen příjem „povolených“ mailů (rozuměj přesně vyjmenovaný seznam mailů, kdo mi může psát). Odradilo by vás to jako obchodního partnera?

Sdílet