Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Vykrádáním k titulu - závěrečná zpráva.

  • 21. 10. 2009 14:20

    required (neregistrovaný)

    V akademickém prostředí se trochu pohybuji a dovolil bych si říct, že studentka typu Bartošové je jen přirozeným důsledkem stavu v českém školství.

    Znám hodně oponentů, co práce prakticky nečtou. Znám hodně oponentů, co bez problémů doporučí k obhajobě práci plnou gramatických chyb, jejíž obsahem je víceméně opsaný manuál programu. Znám i vedoucí práce, co diplomku (nikoliv bakalářku) poprvé vidí až v momentě, kdy je svázaná a odevzdávaná. Znám profesory (myšleno opravdu s titulem prof., nikoliv vyučující), kteří ještě jako docenti prahli po tom, aby u nich na doktorandském studiu bylo co nejvíce studentů, protože za každého studenta, za každé vedení disertace apod. získávali body do svého pomyslného akademického notýsku, na jehož konci je vytoužený titul Prof. A taky granty, ze kterých si kupují 30" displeje a notebooky pro osobní použití (to není závist, jen konkretizuji důvody, proč to ti lidé dělají). Znám akademiky, kteří se se studenty dohodnou, jaké otázky při státnici dostanou.

    Ostatně všichni jsme teď svědky toho, co se dělo v Plzni na právech a můžete si být jisti, že zdaleka nejde jen o práva a zdaleka ne jen v Plzni. Takže aniž bych se chtěl slečny Bartošové zastávat - opravdu se divíte, že systém, jaký u v ČR je, produkuje takové studenty?