Odpovídáte na názor ke článku Když vám vývojář pláče na rameni.
[17] Business přes support je těžká iluze. 1) Ze supportu neutáhnete finasncování vývoje. 2) Abyste získal stejné peníze, jako prodejem licence, musel by být support řádově dražší, než licence, protože si typicky koupí support jen mizivé procento zákazníků. S vyšší cenou supportu si ho koupí ještě méně lidí, než u běžného komerčního produktu. 3) Zákazník si nemusí koupit support u vás, a protože ostatní nemusí platit vývoj, mohou nabídnout support řádově levněji.
Hlavně vůbec nechápu, proč by zákazníci neměli za produkt platit. Jsme snad v Komuně? Za práci náleží odměna. Napsal knihu, zákanzík za ní zaplatí. Napsal SW, zákanzík za něj zaplatí. Když neplatí zákazník, musí platit někdo jiný.
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 55 048×
Přečteno 44 471×
Přečteno 39 304×
Přečteno 27 487×
Přečteno 27 386×