Odpovídáte na názor ke článku Humorné historky se svobodným softwarem.
Dovolil bych si pár poznámek:
1. Pokud se autor programu rozhodne, že bude zajišťovat podporu zdarma, tak to činí ze své vlastní vůle. Chce-li poskytovat podporu za poplatek, tak tak činí také ze své vlastní vůle. Zákazník je ten, co rozhoduje, jakou službu použije (a kolik za ni zaplatí). Neříká to nic o kvalitě a úrovni podpory.
2. Situace číslo 1 je docela realistická. Setkal jsem se s tím několikrát. Problém je, že dnes si každý hraje na informatika. Ale být informatik není hra, ale seriózní profese.
3, Konkurence v OpenSource? Spíš zbytečné tříštění sil. A málo pokory při respektování práv těch druhých.
4. Třetí případ: z hlediska práva to je absurdní. Většina jakýcholiv ujednání říká, že autor produktu nenese žádnou zodpovědnost. Navíc kompenzaci ušlých plnění snad lze požadovat pouze z titulu nesplnění smlouvy a pokud nechcete smlouvu uzavřít, tak se není o co soudit. To je hodně "balkánský" případ, i když jej nevylučuju.
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 55 095×
Přečteno 44 487×
Přečteno 39 312×
Přečteno 27 492×
Přečteno 27 391×