Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Humorné historky se svobodným softwarem.

  • 24. 1. 2008 19:06

    Petr (neregistrovaný)

    [8] Zkuste si to predstavit z pohledu "koncoveho odberatele rad". Bud se zeptam zadarmo primo komunity a beru na sebe riziko, ze odpoved nedostanu. Nebo si zaplatim nekoho a tim ze sveho problemu udelam jeho problem: Je mi jedno, jak odpoved sezene, jestli zadarmo od komunity nebo jestli precte zdrojaky, ja mam jistotu odpovedi nebo smluvni pokuty.

    Jak k tomu prijde ten, kdo odpovida zadarmo? No, on odpovidat nemusi; dela to proto, protoze ho to bavi. Pokud by byl v pozici "toho placeneho", tak by odpovidat muset a treba i ve tri rano a treba i osmdesat hodin tydne.

    Podle me na tom vsechny tri strany vydelaji: Koncovy odberatel informaci si kupuje jistotu (nebo pojisteni, podle toho, jak to definujete). Zprostredkovatel zpenezuje svoji schopnost zjistovat informace efektivneji nez odberatel. A komunita dela to, co by delala stejne - podle okamzite nalady, rozpolozeni, denni doby a ruznych svatku odpovida nebo neodpovida.