Odpovídáte na názor ke článku Humorné historky se svobodným softwarem.
[8] Zkuste si to predstavit z pohledu "koncoveho odberatele rad". Bud se zeptam zadarmo primo komunity a beru na sebe riziko, ze odpoved nedostanu. Nebo si zaplatim nekoho a tim ze sveho problemu udelam jeho problem: Je mi jedno, jak odpoved sezene, jestli zadarmo od komunity nebo jestli precte zdrojaky, ja mam jistotu odpovedi nebo smluvni pokuty.
Jak k tomu prijde ten, kdo odpovida zadarmo? No, on odpovidat nemusi; dela to proto, protoze ho to bavi. Pokud by byl v pozici "toho placeneho", tak by odpovidat muset a treba i ve tri rano a treba i osmdesat hodin tydne.
Podle me na tom vsechny tri strany vydelaji: Koncovy odberatel informaci si kupuje jistotu (nebo pojisteni, podle toho, jak to definujete). Zprostredkovatel zpenezuje svoji schopnost zjistovat informace efektivneji nez odberatel. A komunita dela to, co by delala stejne - podle okamzite nalady, rozpolozeni, denni doby a ruznych svatku odpovida nebo neodpovida.
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 55 095×
Přečteno 44 487×
Přečteno 39 312×
Přečteno 27 492×
Přečteno 27 391×