Odpovídáte na názor ke článku Geek s rodinou v zádech - Výběr.
Tak když už tedy geek, tak snad s nějakým odkazem, jak to vlastně funguje, ne? :-)
Jde o Hybrid Synergy Drive (HSD), Toyota ten automat označuje jako eCVT. Tak jako ostatní CVT je bezestupňová, ale princip je jiný. Stačí se zeptat na youtube, hned první odkaz podrobně vysvětluje funkci: https://www.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM . Zajímavé také je, že princip je vlastně trapně jednoduchý a je to jednodušší, než obyčejná manuální převodovka.
HSD používá Toyota už od prvního Priuse, takže od roku 1997. Princip je dodnes stejný, i když samozřejmě novější generace mají dílčí vylepšení (a přejmenování, HSD je dnešní název, a Lexus tomu říká jinak, ale jde pořád o totéž). A Prius je snad ve všech žebříčcích hodnocen jako velmi spolehlivé auto.
A praktické zkušenosti? Řadí to úplně jinak (vlastně vůbec), ale člověk si na to velmi rychle zvykne. Za normální jízdy se snaží nechat otáčky stále nízké, jen pokud "na to šlápnu", tak motor vyletí do otáček a tam zůstane. Takže na první projetí dost nepřirozené, ale dneska bych naopak neměnil zpět. Zmiňované problémy s rozjezdy do kopce, pomalým popojížděním při parkování apod. - vše naprosto v pohodě, naopak je to jednodušší, než s manuálem.
Profesionální ajťák pracující pro korporát (narozen 1974). V soukromí však rád prosazuji svobodný software. Snažím se mít přehled o technologiích a trendech. Zastávám názor, že pokud chci něco kritizovat, musím s tím mít nějakou zkušenost. Jsem hrdý manžel, otec dvou dcer a opečovávatel kočky plemene Britská modrá krátkosrstá. Mám rád hudbu, knihy a kulturu obecně. V některých věcech však jdu proti proudu – používám Linux (konkrétně ZorinOS), svobodný software (LibreOffice, GIMP, Inkscape či Joomlu!) a jezdím v hybridním japonském autě.
Přečteno 47 445×
Přečteno 41 469×
Přečteno 35 975×
Přečteno 26 004×
Přečteno 25 815×