Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Český linuxový tisk? Nemáme..

  • 5. 4. 2008 0:03

    bibri (neregistrovaný)

    No, z většiny komentářů je vidět nulová zkušenost s něčím podobným (výroba, distribuce). Takže stručně některá fakta:

    * Varianta horší papír (bez CD), poloviční cena je nesmyslná. Jako zisk zbývá výrobci několik málo procent z celkové ceny, hýbáním tam/zpět ničeho nedosáhnete, to procento je vždy stejně malé a nedá se z něj nic uživit.

    * Varianta "bez trafik," jen předplatné + 3 prodejní body sníží počet vyrobených kusů na nesmyslně malé číslo. Rozdíl mezi celkovou cenou výroby 1000ks a 3000ks je naprosto minimální. Z toho mj. plyne, že v prvním případě je jeden kus třikrát dražší. Je mnohem lepší toho vyrobit víc a přebytek zadarmo rozdat, což je nejlepší reklama.

    * Snížení počtu kusů též přímo úměrně sníží cenu (příjem z) inzerce.

    * Neaktuální články. Zatímco zprávička na rootu je vydána ještě ten den, časopis se musí vysázet, zkontrolovat, vyrobit a rozdistribuovat. Ten čas navíc je zhruba úměrný periodicitě, takže v každém měsíčníku jsou (až) měsíc staré zprávy. Nic nového pod sluncem tak nevím, proč se tomu každý diví.

    * Nevyhraněnost na odborníky - čím větší skupinu lidí obsáhnete, tím větší můžete mít náklad (plus se přidávají další výhody přímo plynoucí z předchozích bodů). Zaměření na odborníky a komunitu se konkrétně LinuxEXPRESu vymstilo v začátcích, jako mnohem lepší se ukázalo zaměření na BFU. A proč - no proto, že je jich víc, mnohem víc!

    To, co jsem popsal, funguje u každého obdobného média. Každý, kdo dělá v oboru vám řekne, že dneska to médium nezaplatí lidi, ale výnosy z inzerce. Výjimky jsou, ale jejich málo.

    Proto též klesá kvalita a úroveň všech odborných časopisů - je jedno, co do nich napíšete, ten časopis je zaplacený dopředu prodejem inzerce. Články se píší tak, aby byly poplatné inzerentům. Toto musí dospět do stádia, kdy si lidi takové časopisy zcela přestanou kupovat (nebo brát zadarmo), pak se znovu začne hledět na kvalitu obsahu.