Hlavní navigace

Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Aby svět nebyl černobílý.

  • 31. 1. 2008 11:50

    vd (neregistrovaný)

    [12] Jak je možné, že něco, co v moderních distribucích funguje na jedno kliknutí myši každému průměrnému uživateli, nefunguje nadprůměrnému uživateli Windows ani po týdnu zoufalého hledání?

    [29] Hlavně lidi nechápou rozdíl mezi OpenGL a DirectX. OpenGL je knihovna pro práci s grafikou na velmi nízké úrovni, funguje jako stavový automat, do kterého musíte nasypat posloupnost příkazů pro vykreslení vrcholů nebo jednotlivých primitiv a nic neudělá za vás. Existuje už od roku 1992 a od té doby je specifikace měněna velmi sporadicky. To svědčí o kvalitě návrhu. Jenže na rozdíl od Direct X si musíte všechno udělat sám (ačkoliv existují podpůrné knihovny). To je pravděpodobně to, co odrazuje herní vývojáře. OpenGL taky nebylo původně primárně určeno pro hry, ale spíše pro vizualizace, simulace, CAD.

    To, že lze OGL přiohnout téměř ke všem myslitelným úlohám svědčí o kvalitě.