Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku A za komunistů bylo líp! - Díl 2.

  • 18. 11. 2007 22:18

    LO (neregistrovaný)

    [54] tdx:
    Tak moment Tvrdil jste, že "Reklama v TV už neslouží k získání zákazníka, ale k vyššímu prodeji zrovna méně oblíbených (a tedy méně prodávaných příchutí, jimž se začíná krátit datum spotřeby) či jako prachsprosté PR." Reklama v TV zjevně slouží k řadě věcí, včetně prodloužení ziskové fáze životního cyklu produktu (navíc jsem uváděl namátkově příklady reklamy, pravda z netu, které hraje jinou roli). Reklama je součástí PR, a nemůže tedy být "prachsprostým PR". Kdybyste psal o něčem, o čem máte alespoň základní přehled, takovéhle bláboly byste nemohl vyplodit.

    Privátní monopol vykazuje jisté podobnosti se státním monopolem, a ten vykazuje jisté podobnosti s centrálně plánovanou ekonomikou. To jistě ano. Ale jakkoliv pes vykazuje jisté podobnosti s kočkou, a kočka s potkanem, není pes a potkan jedno. Centrálně plánovaná ekonomika je význačná právě tím centrálním (vládním, státním) plánováním, které naopak u monopolu není. A rád bych vím připomněl, že jste tvrdilo, že současná globalizovaná ekonomika se rychle blíží centrálně plánovanému hospodářství. Opět byste neplácal blbosti, kdybyste věděl, o čem je řeč. Zkuste to v hospodě, poté co si ostatní dají 6+ piv.

    Se žvýkačkovým monopolem/oli­gopolem/karte­lem (rozmyslete si to, je to rozdíl) samozřejmě kecáte. Jeden český výrobce je třeba zde: http://www.mrmedic.cz/. V TESCO si kupuji zvýkačky Happydent, výrobce PERFETTI S.P.A. Na trhu seženete i zvýkačky Aquafresh od GlaxoSmithKline, Vademecum od Haribo, cokoliv od WRIGLEYS (Orbit, Airwaves, Winterfresh), občas něco od Lotte Group (Korea), Epee (CZ) atd. Měl jsem za to, že si vidíte dál, než na špičku řasy, a tedy se tu nebudu muset rozepisovat o žvýkačkách.

    Pojem extrapolace chápete špatně. Jde obecně o rozšíření výsledků mimo původní záběr. Extrapolace jako statistický úkon je podmnožina původního významu. Vy jste předvedl to, že jste si (zřejmě díky omezenému rozhledu) vymyslel žvýkačkový monopol/oligo­pol/kartel, a snažil se zobecňovat tento nesmysl na větší celky (například celý trh). A nejde ani tak o nesmyslnost toho postupu, ale spíš o to, že vaše hypotéza neobstojí ani při zběžném pohledu.

    Ty nesmysly o Korsičanovi, emocionální bláboly a spol nehodlám komentovat.