Hlavní navigace

WoW: bot nám spotřebovává zdroje

26. 3. 2008 21:46 Pavel Chalupa

BBC informuje o hře World of Warcraft a automatickém botovi MMO Glider. Tvůrci hry z Blizzardu se brání u soudu. „Bot nám narušuje herní prostředí a spotřebovává zdroje.“

Nejsem hráčem her a celkově mě hry neberou a vlastně ani pořádně nevím co je to za hru. Napadá mě spíš úplně jiná věc. Souvislost se spamboty. Přijde mi to hodně podobné. Rozdíl je v tom, že herní bot bude o trochu složitější než ten spamovací. Pokud si představím libovolnou online hru, dokážu si představit, že lze napsat i robota, který tu online hru bude hrát, jako v tomto případu, který je nyní u soudu. Ale co když bude autor neznámý? Co když bude bot dostatečně inteligentní, aby prakticky znemožnil hraní dané hry lidmi? A to nejdůležitější: nebude možné bot „odstřihnout“, protože poběží distribuovaně stejně jako spamboti, kteří běží na infikovaných domácích PC.

Žalobou cesta nevede. Takže zbývá nasadit nějaký novodobý „spam“ filter, který bude rozpoznávat a identifikovat přirozené chování hráče a nepropustí nějaký automatizovaný bot.

Jenže pak vyvstává otázka, co když bude bot k nerozeznání od hráče-člověka? Odpověď je jednoduchá: pak to vlastně nevadí, protože bot nenarušuje herní prostředí.

A pak budeme číst zprávy jako dnes o spamu v e-mailu: V online hře XYZ je 90% botů.

Sdílet