Jednooký mezi slepými králem?

22. 7. 2010 21:31 Pavel Chalupa

Je to známé přísloví, ale s realitou moc společného nemá. Píšu to sem na root, protože předpokládám, že tady na rootu přeci jenom pár inteligentních lidí zůstalo.

Prošel jsem si spolupráci s rootem přes články, zprávičky i nějakou redakční práci s akcemi a za současného stavu už bych se těžko vracel. Nemůžu být v kolektivu, kde schopnosti jsou až na druhém místě. Pár článků jsem sice napsal, pár kvalitních i pár „bednářovských“, ale největší zklamání pro mě byly zprávičky. Základ byl 4 zprávičky denně a odměna 1500Kč. Bylo mi to málo a „vydupal“ jsem si 3900Kč. Nikdy jsem v diskusi neměl kritiku na špatný překlad nebo věcnou nepřesnost. Jenže konec nastal, nebo lépe řečeno začátek konce, tehdy, kdy mi Petr Krčmář řekl, že dělám chybu. Já totiž poctivě vyhledával a pročítal až 20 článků denně, abych udělal 4 kvalitní zprávičky. Podle Petra jsem to dělal špatně. Doslova mi řekl, že když mám stihnout 4 zprávičky kompletně vygenerovat za tu jednu placenou hodinu denně, tak to takhle dělat nemůžu. A jak že to mám podle šéfredaktora dělat? Mám prý přečíst titulek a perex a vydat zprávičku, že to prý čtenáři neocení. Tak to byla ta poslední rána, kvůli které mám naprostou jistotu, že tímhle stylem celý root půjde pod kytky. Ale abych se vrátil k titulku tohoto zápisku: spletl jsem se já. Root nemůže mít schopné „dvouoké“ redaktory, když se sám cílí na jednooké čtenáře. Musí mít sám jednooké redaktory, aby si se svými slepými čtenáři nebyl vzájemně daleko. Takže poctivou novinářskou práci vlastně čtenáři nechtějí a já, i kdybych tu práci dělal sebelíp, tak to čtenáři neocení. Můžete s tím nesouhlasit, ale je to tak. Dnešní média píšou pro slepé čtenáře právě proto, že to ti čtenáři neocení. A jediné co můžu říct na závěr, že už se nechlubím tím, že píšu pro root. Naopak. Už nestojím o to publikovat a zařadit se po bok dnešních redaktorů, kterým je úplně jedno co jim na ty jejich bláboly píšou lidi v diskusi. A nejsmutnější na tom je, že to vedení iinfo nic neříká. A znovu to zopakuji, z hlediska návštěvnosti, a to vedení ví, se „nekvalitou“ obsahu totiž moc nezmění. Psi štěkají a karavana jede dál. Přidáme trochu agresivnější reklamu a penízky se posypou dál. Co je nám vlastně do obsahu? „Čtenáři to stejně neocení!“

Sdílet