Hlavní navigace

News Corp a Yahoo!, proč ne...

16. 2. 2008 0:48 (aktualizováno) | jelinek

Již asi týden nebo dva se neustále mluví o tom jak Microsoft chce kupovat Yahoo!. Diskuse se vedou na dvou polích. Na finančním a na poli IT. O tom jaký by mělo dopad spojení Microsoftu s Yahoo! na svět IT se napsalo hodně. Mimo jiné i zde na root.cz vyšel o této nabídce článek. Po jeho přečtení asi každý položí otázku, zda-li má vůbec tato akvizice smysl. Odpověď? Asi ne moc velký. Na druhou stranu dnes ohlásili Financial Times, že News Corp (vlastníkem je mediální magnát Rupert Murdoch) má zájem o Yahoo!. Tato nabídka již smysl dává. A zatímco akvizici mezi Microsoftem a Yahoo! se mohl Google jen smát, tak u této nabídky by měl být na pozoru. Proč?

Nesmysluplnost nabídky Microsoftu

Stačí se jen podívat na portfolio produktů Microsoftu a Yahoo!, a hned je patrné, že tyto společnosti mají velkou škálu konkurenčních produktů. Po převzetí by tedy došlo k redukci portfolia Yahoo!. Z čehož vyplývá, že nákupem Yahoo! by Microsoft vlastně nakoupil jen diskutabilní pozici na trhu internetové reklamy, zdroje v podobě špičkových lidí, kteří přestanou pracovat na projektech jako je například Zimbra a hlavně sestřelení jednoho konkurenta na poli internetové reklamy (myslím že tyto praktiky zde na root.cz byly popsány). Výsledek by ale ani v nejmenším nedokázal konkurovat Googlu, jelikož jen integrace Yahoo! by Microsoftu zabrala několik měsíců ne-li let.


Smysluplnost nabídky News Corp

Jen si zopakujme jaké společnosti News Corp zaštiťuje. Jen společnsot Fox Interactive Media má pod sebou MySpace, IGN, Photobucket, AmericanIdol.com. To je ale jen malý výčet toho co ve skutečnosti News Corp je. Vždyť to není ani tak dlouho co Murdoch koupil Wall Street Journal.

Následně na to není těžké si domyslet jak krásně by Yahoo! zapadl do této skupiny. Nemluvilo by se tedy už o sňatku z rozumu ale o sňatku z lásky. Tato akvizice by pravděpodobně znamenala revoluci na poli internetové reklamy. Toto spojení by znamenalo propojení téměř všech multimediálních kanálů současnosti internetem počínaje a televizí konče.

Další věcí je, že by si Yahoo! mohlo zachovat téměř celé portfolio svých produktů (snad jen spolupráce Yahoo! s Eurosportem by se asi Murdochovi moc nelíbila jelikož News Corp vlastní také kanál Fox Sport).

Google vs. News Corp + Yahoo!

Po případném převzetí společnosti Yahoo! Společností News Corp by se na internetu rozpoutal nebývalý boj o klikající uživatele. Stály by vedle sebe takové produkty jako vyhledávače Google vs. Yahoo!, sociální weby MySpace.com (News Corp) vs. FaceBook (Google), Gmail a mail od Yahoo! a mnoho dalších. Další věcí je, že Google nabízí zadávat reklamu i do jiných médií než je Internet, v čemž Yahoo! trochu zaostávalo. Akvizicí by se pak Yahoo! otevřeli nové možnosti.

Co dodat závěrem. Kdyby Microsoft skutečně koupil Yahoo!, tak by to asi nevedlo k ničemu moc novému. Tuto situaci, pouze s jiným obsazením, jsme tu měli již několikrát. Pokud by však došlo k převzetí Yahoo! News Corpem, mohli by se začít dít velice zajímavé věci. A jak tomu bývá velice často, když se dva perou, třetí se směje a tím třetím by v této situaci byl uživatel.

Ještě malé doplnění o informace jak na co reagovaly akcie hlavních aktérů. Myslím, že tyto pohyby na burze mají docela výmluvný charakter a že nemusíte být ani znalý ekonomie, aby jste si udělali obrázek.

Vysledky trhu

Vysledky trhu

Vysledky trhu

Vysledky trhu

Anketa

Kdo by vám byl sympatičtější jako vlastník Yahoo!?