Hlavní navigace

Pozor u mailů na automatické odpovědi

11. 2. 2008 16:48 | jelinek

V současné době již drtivá většina e-mailových klientů umí takové parádičky jako vytvořit automatickou odpověď na e-mail nebo nastavit potvrzení o přečtení vámi odeslané zprávy. Věcička je to sice pěkná, ale schovává se za ní dosti velké ohrožení. Netiquetu neboli etiketu na netu se dá do velké míry považovat za mrtvý dokument, prostě protože ho téměř nikdo nedodržuje (nebo nezná). Přesto se zde skrývá pár dosti důležitých věcí. Jednou z nich je „nepoužívej automatické odpovědi a potvrzení o přečtení“. S tímto jsem se setkal již před lety, ale po tom co jsem zažil, jsem zjistil, že by bylo dobré vám o tom povědět, bay se vám nestalo něco podobného.

Všichni asi dobře znáte automatické odpovědi typu:

Dobrý den,
od 12.3. do 17.3. jsem na dovolené s veškerými urgentními věcmi se prosím obracejte na mého kolegu pana XY.
Přeji hezký den.

No a to je právě ten kámen úrazu. Zažil jsem situaci, kdy jeden pracovník si nastavil automatickou odpověď, jelikož odjížděl na dovolenou. Ještě si vzpomněl, že potřebuje něco kolegovi odeslat. Jenže kolega neměl dostatečné místo ve schránce na tento e-mail. Takže server automaticky odeslal adresátovi hlášku , že schránka je plná. Načež ten samý server odeslal zase zprávičku Dobrý den, od 12.3 atd… Jenže schránka byla plná, takže další e-mail. A takhle pořád dokola. Několik minut si takhle server povídal sám se sebou povídal až nakonec nezbývalo dost místa na tento krásně schizofrenní rozhovor až celý spadl. Bohužel na tom samém serveru běžel i firemní informační systém a webové stránky.

Asi vám určitě neříkám nic nového, ale musel jsem vám to napsat abych potvrdil, že to jde a nadělá to strašnou paseku. Existuje spousta způsobů jak se takovýmhle malichernostem vyhnout, tak na to nezapomeňte.