Tohle je něco, co mě také neuvěřitelně trápí.
Možnosti na slušnou 2D animaci jsou v současnosti v zásadě jen dvě, Synfig Studio a Blender. Synfig je super, vektorizace kočiček, sluníčka a pozadí by zabrala tak 4 hodinky. Animace by už byla krapítek horší, obzvlášť pokud by se chtělo animovat tváře, ale dovedu si to představit.
Druhá možnost je Blender, čili vytvořit 3D modely a scénu renderovat pomocí Freestyle, aby výsledek vypadal jako toon/manga. Výhoda je potenciálně v tom, že s modely se pak dá pracovat opakovaně a není třeba je z větší části předělávat každou scénu. Na druhou stranu, nedovedu si představit některé efekty, které jsou v toonech populární (zejména porušení anatomie), které naopak ve 2D software jdou udělat poměrně snadno.
Obecně jsem ale smutný, protože autor Synfigu tráví čas na implementaci cairo canvasu, který pracovní vykreslování dramaticky zrychlí, ale problém je v současnosti právě ona nestabilita a spousty drobných chybek v uživatelském rozhraní (mizerná práce s barvami, podivnosti při přesunech vrstev, neschopnosti dodatečně vyrobit outline/area s linknutými vertexy a ne zcela přehledná práce s animací).
Jan Kulhánek pracuje jako psycholog a psychoterapeut, prací s počítači si přivydělával hlavně při studijích. Do světa Linuxu začal více pronikat asi před třemi lety (2007), kdy si nainstaloval Ubuntu jako druhý systém. U této distribuce už zůstal i když rád experimentuje a občas zkouší různé novinky. Je „běžný“ uživatel desktopu, od kterého chce, aby byl user-friendly pro každodenní použití. Občas si skládá muziku, dělá trochu grafiku hlavně pro různé webové projektíky, stříhá video. Počítače jsou dlouhodobým koníčkem.
Přečteno 30 369×
Přečteno 26 924×
Přečteno 26 653×
Přečteno 25 558×
Přečteno 24 178×