Hlavní navigace

Trpaslíkův blog

  • Nezávazné bádání nad časovou náročností programu - I

    Počátečním impulzem pro následující nezávazné pojednání byla hra BENDER – Episode 3. Podstatou úkolu bylo zjištění z naměřených dat, jaké asi komplexnosti je program v závislosti na velikosti testovacích vzorků dat. Zadání úkolu je dosti návodné, takže vás nebudu obtěžovat popisem svého řešení. Jistě vymyslíte vlastní řešení, pokud vás to bude zajímat.
    18. 2. 2021 0:00
  • Za DASTA zprávy validní

    Vzhledem k mé pracovní náplni se opakovaně setkávám se zprávami ve formátu DASTA, a to od různých výrobců informačních systémů ve zdravotnictví. Jedná se o XML zprávy, které mají standardizovaný obsah a strukturu. Postupem času vzniklo více verzí tohoto národního standardu, nicméně v posledních letech se setkávám se zprávami v DASTA ver.3 (tahle větev se již nerozvíjí) a DASTA ver.4.
    6. 2. 2021 12:12
  • Sudoku - genetický algoritmus

    V posledních dnech všichni čekají na novou mutaci koronáče, britského, jihoafrického, či z jiného koutu světa. Rozhodl jsem se, že už čekat nebudu, a zamutuji si sám. Navíc jsem si u toho i něco pokřížil … V rámci dřívějšího řešení Sudoku pomocí hrubé síly mne napadlo, zda by nešly použít pro řešení také genetické algoritmy.
    29. 1. 2021 0:00
  • Sudoku - řešení silou

    Jak říkal můj kolega Kadlčík: když máš v ruce kladivo, tak ti všechno připadá jako hřebík. Opět se vracím k řešení nějaké hry, a sice Sudoku. Nejdříve zkusím řešení s využitím síly Depth-first search (DFS). V případě Sudoku se jedná o hru s čísly ve dvourozměrné matici 9×9 kostek s čísly v rozsahnu <1..9>.
    26. 1. 2021 20:49
  • Úprava DOCX dokumentu v Apache Camel

    Tak jsem narazil na jeden zajímavý problém, a sice úprava DOCX dokumentu v Java aplikaci.  V podstatě dostanu dokument jako byte stream, potřebuji v něm upravit text (v tomto případě vyhodit vadné reference), a opět jej odeslat jako byte stream.  Vzhledem k tomu, že v rámci implementace často používám Apache Camel, volba padla na něj.
    16. 1. 2021 13:21
  • Sliding puzzle - skládání kostiček

    V rámci procvičování na CodingGame jsem narazil na problém, do jehož řešení jsem dost zabředl. Jedná se o řešení hry Sliding Puzzle, tedy skládání kostiček do správného pořadí s využitím jednoho prázdného místa. Toto je zadání úkolu Vlastní bádání nad problémem bylo dost zábavné, proto bych se rád o něj podělil. Tady si můžete sami připomenout, jak ta hra funguje
    14. 1. 2021 21:01 (aktualizováno)