Hlavní navigace

Soudy mimo realitu?

27. 2. 2010 12:07 brk

Žil byl nějaký Pepa Novák. V malé vesničce, kde se autobus ocitne 2× denně, si postavil s rodinou malý domeček a denně dojížděl autem za prací do přilehlého města. Jeho letitá červená Felície již měla něco za sebou, vždyť taky odvozila polovinu materiálu na stavbu. Na nové auto však neměl, protože díky hypotéce na domeček a nižšímu platu ve jménu krize přežíval spíše od výplaty k výplatě.

Pan Novák si sice občas zanadával na adresu cikánu v situacích, které asi není potřeba blíže rozvádět, ale v zásadě můžeme říct, že nebyl žádný rasista, fašista či cokoliv jiného. Nijak extra nevykukoval z řady. Co čert nechtěl, jeho červená Felicie zaujala skupinku výrostků, kteří si řekli, že by malý tuning neuškodil. Na jeho červené kapotě se objevil bílý kruh a v něm černý hákový kříž. Pán Novák se obrátil na policii, která sice začala hledat neznámého pachatele za poškozování cizí věci a podporu a propagaci hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka, ale tím to celé skončilo. Bylo jasné, že viníka stejně nenajdou a je to jeho problém.

Jeho kolega autolakýrník, který by mu jistě kapotu přestříkal nějakým zbytkem barvy za flašku, byl však na dovolené a do práce jezdit nějak musel. Jezdil tedy pan Novák svým nezvykle vyzdobeným vozem do práce a netrvalo dlouho, než i přímo na něj někdo podal trestní oznámení také za podporu a propagaci hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka.

Zde fiktivního pana Nováka opustíme. Jeho situace je sice nepříjemná, ale mantinely používání nacistické symboliky jsou jasně dané a tím že denně jezdil vozem s „hakenkreuzem“ na kapotě auta, které denně zhlédlo tisíce lidí, je hrubě překročil a je docela jedno, jestli (ne)chtěně.

Když se vrátíme do reality, tak něco do jisté míry podobného se stalo nedávno v Itálii. Pan Novák si zde říkal Google a jako propagační plocha zde nepůsobila červená Felicie, ale videoportál YouTube. Nešlo zde o hákový kříž, ale o video týraného chlapec s Downovým syndromem. Na rozdíl od pana Nováka, který čekal, až se jeho kolega autolakýrník vrátí z dovolené však Google tiše 2 měsíce toleroval ono video v sekci nejzábavnější video. „Však reklama se prodá i k tomu a až se někdo ozve, tak to dobrácky stáhnem a uděláme ze sebe blbého“ pomyslil si patrně Google, ale tentokrát jim to nějak nevyšlo …

Sdílet