Ahoj
Učitelství pro SŠ jsem kdysi v Plzni absolvoval, začínal jsem v roce 1997.
Přes praxi na SOU Elektrotechnické, několik let na 2. stupni ZŠ jsem si ponechal jen výuku na 1. stupni ZŠ (od r. 1999).
Když se vybere vhodné prostředí, baví programování i prvňáčky. Používáme M.I.T. Scratch.
Ty žáky, kterým začne být těsný směruji, přes různé odbočky (Robocode/Game Maker) na Python+PyGame. U některých to je už v té 3 třídě.
Na jednu stranu je vcelku jedno, kde získají vhled do programování (algoritmizace, dekompozice, ..., proměnné, podmínky, cykly, ...), na druhou stranu je výhodou, když i v tom "školním" jazyce/postředí můžou jít dál a vytvořit hodnotné věci. Vzpomeňme, kam to dotáhnul školní jazyk Pascal.
Python považuji za dobrou volbu. A jeho propagaci přeji zdar.
Student učitelství ICT na PedF UK se zájmem o open source, Python, Scratch, HTML5, výuku programování a mnoha dalších – ne IT – věcí, jako je hudba (Pink Floyd), literatura (G. Orwell) nebo film (S. Kubrick).
Přečteno 15 813×
Přečteno 14 887×
Přečteno 14 660×
Přečteno 12 935×
Přečteno 8 008×