Odpovídáte na názor ke článku Programovací jazyky na středních školách.
Ahoj,
výsledek bych určitě rád viděl. Jenom mám obavu, že v tom nebudou zahrnuty případy: Jedu podle skript. Nerozumím tomu, předčítám jim, co je tady napsaný. Vlastně ani nevím, jaký jazyk je učím. Co to je, programovací jazyk? (Vycházím ze znalosti toho, kdo učí na základních školách angličtinu, obzvlášť poté, co se zavedla výuka jazyků od třetí třidy.)
[1]: Jen ne to do nich hustit. Ve třetí třídě? A všem? Proč? Zaprvé, bude lepší, když budou běhat po venku a mezi popelnicema na sebe střílet z plastových pistolek - dostanou se na čerstvý vzduch. Zadruhé, kdo to bude učit? Umí někdo učit matematiku? Rád bych ho poznal. Kdo má navíc umět učit programovat, nebo dokonce algoritmizovat? Já bych byl pro takový ten přirozený způsob, když si to má člověka najít, tak si ho to najde. Bude mít ten zájem zjistit si, proč se to na té webové stránce hejbe, a bude na tom ze svého zájmu pracovat. Když to do něj budou hustit, získá leda odpor.
[2,3]: Proč ne pascal? Když to bylo to jediné, čím se dal nahradit basic, tak snad. Teď už basic nahrazovat nepotřebujeme. Pak bych to viděl na směr python (javascript, java a snad časem i perl), protože jsou docela abstraktní. A směr C (ne C++), protože tam je kus paměti kus paměti, a když už se ptáme, jak věci fungují, tak to chceme vědět.
[2,3]: Možná vám to nebude připadat dostatečné, ale dost silný důvod proč ne pascal je, že neindexuje pole od 0.
Student učitelství ICT na PedF UK se zájmem o open source, Python, Scratch, HTML5, výuku programování a mnoha dalších – ne IT – věcí, jako je hudba (Pink Floyd), literatura (G. Orwell) nebo film (S. Kubrick).
Přečteno 16 248×
Přečteno 15 888×
Přečteno 15 327×
Přečteno 13 261×
Přečteno 8 368×