Odpovídáte na názor ke článku Programovací jazyky na středních školách.
Já si myslím, že je zde jeden rozpor:
Jedny požadavky jsou na výuku budoucích programátorů, kteří by měli být vedeni ke "správnému stylu", ať tím myslíme, co chceme. Odlišné požadavky jsou na ty, kdo budou bastlit nějaké aplikace více-méně pro sebe a rezignují na tvorbu velkých aplikací, jader OS apod.
Ti první by měli začít s nějakým typovaným a strukturovaným atd. jazykem (třeba ten Pascal, který původně byl určen právě na výuku programování), ti druzí se mohou pustit cestou nějakých jazyků typu "proč to dělat složitě, když to jde jednoduše", jako je třeba ten Perl. Problém ovšem je, že v té 3. třídě asi nevyvěštíme (ani za pomoci kříšťálové koule), kdo bude kým.
Jinak si myslím, že by mohl být atraktivní i metapost - má všechny základní prvky programovacího jazyka a je tam bezprostřední grafická odezva. Jediným problémem je minimální interaktivita.
Student učitelství ICT na PedF UK se zájmem o open source, Python, Scratch, HTML5, výuku programování a mnoha dalších – ne IT – věcí, jako je hudba (Pink Floyd), literatura (G. Orwell) nebo film (S. Kubrick).
Přečteno 16 249×
Přečteno 15 888×
Přečteno 15 327×
Přečteno 13 261×
Přečteno 8 369×