[97]: "Jak ohodnotíte umělce bez marketingu, podle jeho reálných kvalit? Dotyčný umístí svoje MP3 na internet a bude čekat, až ho někdo najde, doporučí... a čekat? To je přece blbost."
Proč ne, já jsem třeba ke svému programu (links) žádnou reklamu nikdy nedělal, pouze jsem ho umístil na internet a zadal do katalogu na www.freshmeat.net. A přesto se o něm lidi dozvěděli a dostal se do linuxových distribucí.
"Umělci používájí marketing a všechny ty 'příživníky' okolo z jednoho prostého důvodu - aby víc vydělali. Zkrátka bez nich by sice měli nižší náklady, ale i nižší zisky."
Konzument má omezený čas denně, kdy může poslouchat hudbu, nemůže zvyšovat svůj čas věnovaný poslechu donekonečna. Pokud tedy marketing propaguje umělce X, tak tím zvyšuje čas, po který konzumenti umělce X poslouchají (to je měřitelné, a reklamní firmy to mají dobře spočítané, aby se jim reklama vyplatila) --- ovšem úplně stejně naopak ta reklama snižuje čas, po který konzumenti poslouchají všechny ostatní interprety (to už v konkrétním případě měřitelné není, protože se toto snížení musí vydělit počtem všech ostatních interpretů).
Avšak když se tyhle snižující efekty všech existujících reklam sečtou, tak jejich efekt už zanedbatelný není, a vyrábí to onu známou situaci, kdy nová firma, nový interpret, nový software atd. není schopen na trhu prorazit.
Přečteno 28 782×
Přečteno 19 586×
Přečteno 16 967×
Přečteno 15 229×
Přečteno 15 028×