Odpovídáte na názor ke článku Warez na kolejích, kdy tohle skončí?.
Takže když to shrnu, tak jsou v podstatě dvě skupiny:
První tvrdí, že autor díla má právo určit, za jakých podmínek bude dílo šířeno a uživáno (tedy "posloucháno", "sledováno" a "instalováno"), tedy může si určit cenu "povolení" použití díla u vás. Třeba se rozhodnou, že to budou šířít za cenu, která vysoko převyšuje průměrnou mzdu. Nebo se rozhodnou, že to budou šířit přes prostředníka, který o 95 % navýší cenu. Nebo si určí, že při užívání díla musím dělat stojku...
Jestliže s těmito podmínkymi uživatel nesouhlasí, nezbývá mu než hledat jiného autora, který mu dílo vytvoří (nebo si ho vytvořit sám).
Druhá skupina tvrdí, že autor nemá právo si určovat podmínky, za jakých se bude dílo šířit - tyto podmínky za něho určí uživatel díla. Nebo má sice autor právo podmínky si určit, ale jestliže se uživateli díla tyto podmínky nelíbí, tak s nimi uživatel nemusí souhlasit a může si dělat co chce.
Která skupina se mýlí, to ať si každý rozhodne sám...
Osobně se řadím do první skupiny. Nesouhlasím s DRM, nesouhlasím s regiony na DVD, nesouhlasím s ochranami na CD, nesouhlasím s poplatky za paměťová média. Ale nebudu tvrdit, že zkopírování díla v rozporu s autorskými požadavky (nebo v rozporu s požadavky vykonavatele těchto práv) je v pořádku.
Přečteno 28 797×
Přečteno 19 611×
Přečteno 16 971×
Přečteno 15 251×
Přečteno 15 031×