Smíšené pocity programátora - hra Kameny

2. 9. 2007 18:14 Pavel Chalupa

Asi před pěti lety jsem jen tak pro zábavu stvořil remake jedné staré hry. Je to logická hra Kameny (v originále Think!). Aby člověk mohl hrát, bylo potřeba vytvořit trochu té umělé inteligence. Asi znáte ten vtip o mrtvé tchýni ve vašem novém nabouraném autě a smíšených pocitech atd. Smysl titulku se týká právě historie vzniku této hry. Nevím přesně jak dlouho jsem vymýšlel algoritmus, možná pár týdnů. Pak jsem to během pár dní naprogramoval. Říkám si: tak a je to hotové, pustím to a budu ladit. Žádná chyba se neobjevila, tak si s tím hraju tah za tahem… a sakra, prohrál jsem! Tak to jsou smíšené pocity programátora :-) Podotýkám, že v tom nebylo žádné reverzní inženýrství původní hry, ale vlastní originální tvorba. Algoritmus jsem vytvářel pouze na základě toho, že jsem na nějaké úrovni dokázal hru hrát.

Píšu to sem proto, že už si hra získala nějakou oblibu. Statistika mi ukazuje, že lidé do vyhledávače zadávají různé varianty slovního spojení „hra kameny“, což ukazuje na to, že tu mojí hru aktivně na netu vyhledávají. Už jsou to řádově desítky za měsíc. Další desítka je ze seznamu remaků na worldofspectrum. Právě proto, že už je to pět let staré, tak uvažuji nad tím co dál. Hned ze začátku jsem uvažoval o plné rekurzivní verzi na n tahů dopředu. Z různých důvodů jsem to neudělal a stav je takový, že to počítá na dva tahy dopředu. Ovšem z hlediska hratelnosti mi přijde docela důležité, aby algoritmus nebyl moc chytrý. Kdyby to člověka desetkrát za sebou porazilo, tak ho to přestane bavit. Už mi bylo řečeno, že by bylo dobré to portovat do J2ME. V dohledné době se k žádnému programování nechystám, spíš by mě zajímalo, kdo jsou vlastně ti hráči, protože kromě statistik přístupů nemám prakticky žádnou zpětnou vazbu. Zná někdo ze čtenářů rootu tuhle hru ještě z dob ZX Spectra? Znáte můj remake?

Sdílet