Už asi měsíc a půl mám na webu žádost o zpětnou vazbu od návštěvníků webu a nedočkal jsem se jediného ohlasu.
Tady na blogu se vždycky někdo najde, kdo něco napíše, tak to prosím neberte jako propagaci s cílem si zvýšit návštěvnost. Web je tady: www.kregion.cz. Za tu dobu tam bylo odhadem asi 4000 návštěv, což mi už tady v diskusi bylo vyčteno, že to není „bůh-ví-co“, ale já mám k dispozici statistiky druhého místního serveru a ukazují zhruba stejnou (plus mínus pár procent) návštěvnost.
O co se tedy jedná: podle statistik je návštěvnost (v závislosti na měsících v roce) až ze 70% tvořena stálými návštěvníky, kteří chodí na server cíleně – bookmark apod. Návštěvnost je tvořena zejména v pracovní dny a v běžné pracovní době. I pár nepřímých důkazů svědčí o tom, že cokoliv se objeví v diskusi, tak nejen, že si to spousta zaměstnanců místních firem přečte, ale nejpozději do dvou dnů se to dostane do dotyčné firmy.
A co bych teda jako po vás chtěl? No hlavně určitě nepotřebuju kritiku použitých technologií – už dřív jsem psal, že to normální lidi nehodnotí. Zajímá mě spíš názor na obsah a formu a přehlednost. Taky by mě zajímal pohled návštěvníka, který by případně tady v regionu něco hledal, jestli by se případně vrátil na ten můj web – hlavně tedy v případě naplnění databáze a alespoň desetinásobně zvětšeného množství obsahu a firem. Případně jestli by někdo dokázal zhodnotit, zda by to pro vedení libovolné firmy byla zajímavá regionální služba.
Díky za ohlasy.
prvy dojem: web vyzera ako z pociatkov webu, dlho som premyslal, ci sa vobec aktualizuje, a ci sa tam nachadzaju aktualne informacie.
Co sa tyka technologie: tabulkovy layout, a font sa uz peknych par rokov nepouzivaju. tabulky nahradit div, a bude to citelne aj pri zobrazovani.
[1] design jsem právě na mysli neměl, ten mě momentálně netrápí - a co se týká aktuálnosti, tak u každé firmy je datum poslední aktualizace, to snad stačí... a co se týká technologie, tak už jsem to napsal v článku, vy jste to nečetl? ptal jsem se na použitelnost/užitečnost nebo tak něco... třeba ty jednoduché mapy s náhledem budov
Ja som len napisal svoje pocity, ked som prvykrat videl tu stranku. A nijako ma neoslovila, aby som mal dovod sa tam vratit.
Takze ak sa nema riesit design, technologiu, celkovy dojem stranky, tak to nema ani vyznam hodnotit, pretoze nie co. Ludi neprilaka fadna stranka, preto v prvom rade by som sa sustredil na design, a az potom doplnal dalsie veci. Stranok, ktore ponukaju zoznam firiem je v sucastnosti dost.
[3] zkuste se na to podívat jinak, než technokraticky. Chápu to tak, že vy byste se vracel na stránku, která má dokonalý design, ale bylo by vám jedno, že na ní nenajdete obsah? alespoň tak to vyznívá. Já si právě myslím, že důležité je upoutat v tomhle případě obsahem, tedy informační hodnotou o každé jednotlivé firmě a nabídnout maximum informací: nejen firmu, ale hodnocení, diskusi a v mém případě jednotlivé nabídky a možnost porovnat si firmy ve srovnávači cen a srovnávači ubytování - zatím marně hledám jinde, že by některý z podobných webů se snažil to nabídnout tímhle způsobem a za těchto finančních podmínek pro ty jednotlivé firmy
[5] a já si právě myslím, že je důležitější obsah než cokoli jiného. Obal přiláká maximálně zákazníka v supermarketu. Net je plný příšerných stránek, hlavně těch jednotlivých ekonomických subjektů... na netu lidi hledají informace, pokud jim je dám a můžou si vybrat z daného obsahu, tak se budou vracet... a jinak si nedovedu představit, jak bych měl web obarvit, tedy konkrétně v případě, když si zabrazíte moje mapy, ty už jsou tak barevné, že jakýkoliv barevný obohacení celého designu, by působilo příšerně
Pavle, je fascinujici, ze kdyz si nevite s necim rady a zeptate se, tak prvniho reagujiciho sjedete, ze nejedna presne podle vasich predepsanych mantinelu.
Pritom pocitujlasku ma naprostou pravdu a vy ne, ty mantinely pro diskusi stanovujete spatne. Uz driv jste zde byl upozornovan na zastaraly design zmineneho webu. Je to prvni a zasadni vec kazdeho media -- vzhled.
Jakykoli ctenar se nejdriv diva pocitove a pak teprve lusti pismenka a nejake datumy. Cteni je totiz namahave.
Pokud opravdu _chcete_ feedback, prectete si jeste jednou _kazdou_ vetu, kterou pocitujlasku napsal.
Z vasich textu bohuzel nemam dojem, ze vas zajima skutecny feedback od lidi, kteri by treba nedejboze mohli mit jiny nazor nez vy. Spis jakobyste si chtel tak nejak pobrecet.
Dal se pro me nema cenu poustet, napadly me sice i dalsi veci, ale dokud ne nezbavim pocitu, ze druha strana je prijme urazene, proc bych to delal?
Vase prace odevzdana na webu kregion.cz muze byt mamuti, muzete byt neskutecne velkorysy co se tyce cen, ale nechapete par zasadnich veci a tak to cele klidne muze zapadnout.
1. Kategorií je více než firem
2. Vypadá to jako jeden z milionu rozcestníků, není patrná žádná přidaná hodnota
3. Když se na to tak dívám tak mám nepříjemný pocit, že by asi bylo jednodušší jít prostě na Seznam, ten mi firmy najde, ukáže je na mapě a i mi najde jestli o té firmě někdy někdo někam napsal
Osobně bych takovou stránku navštívil jen jednou, na cca 15 sekund. Pokud tam nějaká přidaná hodnota skutečně je, tak by hned z první stránky mělo být vidět jaká. Jinak řečeno, pokud si myslíte, že ta stránka má nějaký zajímavý obsah, tak prostě první stránku upravte tak, aby bylo zřejmé jaký. Pokud to má být "komunitní portál" s objektivním hodnocením firem (recenze apod.), tak na začátek první stránky nedávejte poloprázdný rozcestník, ale náhodně generovanou ukázku obsahu (perex z "recenze" nějaké firmy apod.) Ne nadarmo řada guru webdesignu tvrdí, že pozornost čtenáře je potřeba udržet napoprvé alespoň 5 minut. Pokud se vám to totiž napoprvé nepodaří, pak už nebude žádné napodruhé.
[7][8] konečně něco k tématu, reagoval jsem prakticky na offtopic, já totiž hledám reakce od lidí, kteří si to pořádně prohlídnou... ale jak říká Karel, tak problém může být udržet návštěvníka 5 minut... a co se týká Seznamu, tak tam je můj názor ten, že firma zařazená v Seznamu a na Mapy.cz, tak z toho konkrétní užitek nemá,... využívám mapy.cz jako externí odkaz pro GPS... prostě jsem to pojal jinak... z mého pohledu je to těžké hodnotit, ale upřímě jsem jiný podobný web nenašel... a přesně jak říkáte, z těch všech konkurenčních sám utíkám, protože nevidím přidanou hodnotu... zejména kudyznudy.cz to je extrém, který si sám platím ze svých daní, neb je financován z EU, což jsou naše daně
[6] Mícháte dohromady dvě věci. Obsah je důležitý proto, aby se lidé vraceli. Žádný, byť sebelíbivější design vám lidi neudrží, pokud tam nebude co číst. Design a forma je naopak důležitá pro nalákání nových lidí. Všimněte si, že Horalky v supermarketu mají dost nudný a nezajímavý obal. Protože jsou to Horalky, každý je zná, ví co od nich čekat. Mají své stálé zákazníky a prakticky každý člověk žijící v ČR je zná. A vedle nich v regále jsou neznámé oplatky, které mají zářivý obal, zlatá písmena atd. Cílem obalu je zlákat zákazníka, aby to zkusil. Pokud bude ta oplatka hnusná, tak ji už podruhé nekoupí, byť je název vyveden ve zlatě. Pokud mu ale zachutná, tak si ji třeba koupí znovu - tentokrát kvůli chuti, ne obalu. S webem je to stejné. Chcete si udržet stávající návštěvníky? Pracujte na obsahu. Chcete si získat nové návštěvníky? Zapracujte na designu a formě. Máte stejný úkol jako ty oplatky - přimět zákazníka, aby to s vaším webem vůbec zkusil. Ještě tu existuje jedna cesta - motivujte stávající návštěvníky, aby vám lákali nové - ať doporučují váš web svým známým, ať o něm píšou. Ale to je ta cesta nejtěžší a nejméně spolehlivá. Navíc to funguje jen pokud je něco, proč ten web doporučit. Dokážete vy sám svůj web "prodat"? Máte 15 sekund na to, abyste mi (jako že jsem váš známý) řekl, proč bych na ten web měl jít. Co mi to dá. A bacha na to, pokud řeknete jen něco jako "je tam seznam firem v Krkonoších" tak já vám sice pokývu hlavou, ale pro sebe si budu myslet "no to na Seznamu taky". Pokusíte se vychválit to, že je tam mapa? No já budu zlomek sekundy přemýšlet, zda tím asi chcete říci, že to zřejmě ještě není standard (a odkud že to vlastně jste? u nás to mají všechny vyhledávače). A že tam máte hodnocení firem? Po zkušenostech s weby typu "můjlékář" to ani nemá smysl zkoušet. No, zkraťme to - snažší bude zapracovat na designu :-)
[10] díky..... tady máte 15 sekund, kdo to viděl tak nikdo neodmítnul: http://www.kregion.cz/kregion-letak-A5.pdf a jinak posílám na e-mail oboustrannou A4, kterou předvádím
zaujimava prezentacia, ale mna ako buduceho reklamneho partnera by zaujimalo: je tam porovnanie reklamy na kregion s google adwords, tv. Cena samozrejme je lakava. Ale kolko ludi uvidi reklamu na stranke? aka je denna navstevnost? kolko unikatnych navstevnikov? g. adwords je nasadene na podstatne viac strankach, o tv ani nehovoriac. Keby som si mal vybrat, tak vyberiem to, co oslovi najviac potencionalnych klientov. A sme opat na zaciatku. Keby tie stranky boli putavejsie, prilakaju viac ludi, a teda moju reklamu by videlo viac klientov.
[12] návštěvnost tam je podrobně uvedená... adwords si někdy zkuste, ale zjistíte, že můžete udělat úspěšnou kampaň, právě kvůli velkému rozšíření, ale nedoplatíte se vzhledem k výslednému efektu... já mám například vzhledem k počtu zobrazení stránky svojí zkušenost a zhruba ze 4% mám skutečné zákazníky, kteří využijí služeb... z adwords je 1%, že kliknou na reklamu, ale jestli se z nich všech stanou zákazníci, to se samozřejmě nestanou
Přečteno 28 887×
Přečteno 19 698×
Přečteno 16 997×
Přečteno 15 327×
Přečteno 15 058×