Upozorňujem, text je bez diakritiky. Písal som ho na fórum Linuxos.sk pôvodne, kde diakritiku nepoužívam. Prosím, neukameňujte ma :)
– – – – – –
Zdravim.
Dostal som taky jeden veeeelmi prasteny napad. Co takto urobit opensource diablo? RPG hru, teda beha nejaky ten hero, plni ulohy, ziskava skusenosti…
Osobne nie som ani grafik, ani programator, no napadlo ma urobit to ako tazenie vo wesnothe. Pro tvorbe kampani som sa toho vela naucil, teda bolo by to mozne.
Samozrejme, ak by tu bol o to nejaky zaujem.
Fungovalo by to asi nasledovne: v kazdej mape by bolo nejake to mestecko (liecenie, nakup nejakeho prislusenstva), dalej automaticky generovane rozne kreatury, sem tam zadanie nejakej tej ulohy a za jej splnenie odmena. Na zaciatku by si hrac vybral postavu, ktoru by potom nasledne zlepsoval. Umela inteligencia by navigovala tak nepriatelov, ako aj najatych spojencov.
Samozrejme, robit to ako wesnoth tazenie ma svoje vyhody i nevyhody. Tu su take hlavne rozdiely oproti znamej komercnej hre diablo:
1) bolo by to tahove. Takze nieco sa urobi, potom taha pocitac (rozne tie kreaturky) a tak dokolecka
2) ine kreatury, iny hrdinovia. Nieco sa urobit da a nieco nie, to je myslim jasne.
3) opensource – volny zdrojovy kod, zadarmo, pre kazdy operacny system kde pojde normalny wesnoth :)
4) vplyv terenu – takze hrdina by mal ine vyhody a nevyhody ked bude v mociary, v lese atd. Kto wesnoth hrava, ten vie o co ide.
5) obsadzovanie dedin, zachranovanie ludi, presuvanie predmetov – hlavne zdroje prijmov.
6) velmi odlisna praca s elixirmi.
Postavy:
1) kuzelnica. wesnoth ma 3 typy magickych utokov, takze by to nebol problem. A dat do ruku nejaku tu palicu… malickost.
2) nekromant. to bude velmi podobna postava kuzelnici, no bude mat slabsi magicky utok. vyhodou vsak bude moznost vyvolavat zombie a tiez dam dokopy nejaku tu kliatbu a jed
3) barbar. bez dlhych reci – ziadny alebo minimalny utok na dialku, niekolko zbrani na blizku, dobra obrana a pocet zivotov
4) amazonka. trocha magie, vyrovnany utok na blizku i na dialku, prevazne bodny utok
5) ak tu niekto caka paladina, tak sa bude mylit. Bohuzial, paladina robit pravdepodobne nebudem. Namiesto neho vsak urobim zlodeja. Dobry utok hlavne v noci, skryvanie kde sa len da, rychly pohyb
Tak a teraz prosim akekolvek napady, nazory atd atd sem.
–
–
Tak a tu je prvý obrázok. Hrdina (kúzelnica) sa nachádza v teleporte, odkiaľ sa môže dostať na hociktorý iný na mape.
Graficky to je zatiaľ nič moc – zatiaľ. Ale tak je to historicky prvý obrázok :) Postava naľavo je liečiteľ.
–
Obrázok číslo dva. Tu asi nie je potrebný dlhý komentár…
Ty se doma asi hodne nudis, ze? Vlastni distro, nadseni pro tvorbu her...Co se toho druheho tyce, mam rad diablo, ale nevim, jestli kampan ve wesnothu bude to prave "opensource diablo" (jak zminuje nadpis). S puvodni hrou bude mit spolecneho velice malo, zadna atmosfera, zadne zbesile zabijeni hromady nestvur, zadny propracovany skilltree. Jestli mas takovou chut vytvorit dalsi kampan pro wesnoth, klidne se nech diablem (nebo jinou oblibenou hrou) inspirovat, kazdopadne svemu vytvoru nerikej opensource diablo a nesnaz se aby se diablu (nebo spis diablu 2) podobal.
Ahoj Elven
Souhlasím v jistém smyslu s Vojtěchovou myšlenkou v [10]. Opravdu by se měla v prvé ředě věnovat zvýšená pozornost hrám (hlavně těm dobrým), které už existují, nebo jsou ve fázi vývoje (a myslím si, že ty jako tvůrce distrbuce, zde můžeš udělat taky velký kus práce ;-) ). Proto chválím tvou angažovanost v Wesnothu. A když už jsme u něj, někdy jsi zmiňoval, že pracuješ na lokalizaci té hry, tak bych se chtěl zeptat v jakém je to stádiu, kdy a odkud ji bude možno stáhnout. Čekám jen na to :-)
Jinak naprogramovat hru není až tak velkej problém. Spousta věcí je už hotova např. existuje engine s zaměřením na RPG (tedy, alespoň s původním zaměřením) ( http://www.spheredev.org/wiki/Main_Page ) nebo poměrně vyspělejší engine se zaměřením na 3D Christal Space ( http://www.crystalspace3d.org/main/Main_Page ). Bohužel řekl bych, že to je však asi jen jedna třetina práce kolem kompletního vyváření her - a zvláště takových jako je Diablo. :-(
12: s tebou bohuzial suhlasit musim. skilltree a taketo veci z diabla tu budu, no bude to musiet byt ovela ovela jednoduchsie. Na druhu stranu to vsak bude aj narocnejsie. V Diable je totiz lahke zmiznut ked je okolo teba 6 nepriatelov - vo wesnothe nemozne.
13: no ja nevytvaram novu hru - robim kampan vo wesnothe, ktora sa bude na diablo podobat. dufam, ze este dnes bude zaciatok ako tak hratelny :)
Diablo. Diablo je v zasade roguelike - akorat neni tahovy a ma izometrickou grafiku misto ASCII znaku... a krutej soundtrack :) Jinak doporucuju veci jako ADOM, nethack, Crawl Stone Soup (ma grafiku kdyz se zkompiluje pro x11 misto unix) a podobne.
Ted si totalne ujizdim na Dwarf Fortress a ten ma 'adventure' mod - neco jako rogue taky.
Jinak jsem rozhodne pro Diablo jako Free Software. Vzdycky jsem si tam chtel dodelat vic questu a magie. Pokud by se daly pouzit i puvodni MPQ soubory z plne hry bylo by to hodne dobry - je v nich totiz zakopanejch dost veci, ktery se do hry nedostaly.
A Hellfire. Nesmi se zapominat na Hellfire ;)
24: no neviem. v datadisku LoD sa dali menit zbranove sety cez nejaku klavesu. Behas s assasinkou s tymi pazurikmi, a po kliknuti mas napriklad luk.
alebo kuzelnica - pohnes kolieskom a namiesto ladovej strely mas ohnivu. alebo jednoducho otvoris inventory a zmenis zbran. co je na tom "Anti diablo" ?
Menom Stanislav Hoferek, prezývkou Elven, vystupovaním blázon. Vážim si kreativitu, odvahu a ľudské práva.
Tvorím linuxovú distribúciu Greenie. Píšem knihy, kde sa mi najviac páči tvorba literárnych postáv, pomáham začiatočníkom v Linuxe, tak ako pomáhali mne. Mám rád ťahové stratégie, metalovú hudbu a ťažké scifi. Zaujímam sa o politiku, vesmír, Linux, literatúru, históriu, náboženstvá a filozofie. Obľúbená myšlienka:
„Smejte sa nám, že sme iní, my sa vám smejeme, že ste všetci rovnakí“
Přečteno 98 026×
Přečteno 36 857×
Přečteno 29 434×
Přečteno 26 229×
Přečteno 26 062×