SUKL se v tomto a nejen v tomto chová jako neřízená střela. To jak je Erecept nastaven povede k jednomu velkému průšvihu. Za prvé mnozí, zvláště praktičtí lékaři v současnosti píší recepty i mimo ordinaci, ať už na návštěvách pacientů nebo doma pokud za nimi někdo přijde, podobný problém budou mít asi i lékaři jezdící s rzetou. Dále pokud dojde k výpadku internetu v ordinaci, což není zas tak neobvyklé můžou to zavřít a poslat pacienty domů. což bude tedy hukot. Pokud by se doktor pokusil vydat klasický papírový recept hrozí mu za to doslova likvidační pokuta, to si nikdo z nich nedovolí. Celkově to povede k tomu, že poměrně velké množství praktických lékařů, zvláště starší generace prostě ukončí činnost, ostatním stoupnou náklady a klesne produktivita.
Problém vidím hlavně v legislativě - má existovat prováděcí vyhláška, která bude zahrnouvat seznam výjimek, za kterých může lékař vystavit papírový recept. A ty problémové situace, které zmiňujete, by tam měly být uvedeny (výpadek, vypsání receptu mimo ambulanci, RLP mimo dosah sítě, apod.). Ta vyhláška však zatím není.
Dobrý den, souhlasím s Vámi, problém ovšem nevidím pouze v legislativě. Znám spoustu lékařů, pravda povětšinou starších, pro které je problém prostě zvyknout na nový SW ale nakonec to časem nebude nepřekonatelné. Nešťastná je absence prováděcí vyhlášky a nedostatek času pro lékaře si na to zvyknout - vyhláška by pro ně určitě byl impuls pro to něco dělat.
Nevim ve kterem paralelnim svete kolegi zijete. Bordel je normou a kazdy s nim umi pracovat. Ve vasem svete se asi ulice borti pod tihou spatne zaparkovanych aut a lide umiraji na svoji neduslednost. Vypadek internetu zpusobi asi tolik pokut jako policista na chodniku. Vazne probelmy se bydou resit, obcas se to zneuzije k buzeraci, ale nic se nestane. Jsme na to zvykli.
Vystavení receptu
V přesně definovaných případech tedy lékař nepoužije eRecept, ale vystaví klasický papírový recept, který se používá nyní.
Výdej léku v lékárně
Lékárna vydá pacientovi lék buď na základě papírového receptu, příp. na základě elektronického receptu s tím, že výdej jako takový zaznamená lékárník do Centrálního úložiště elektronických receptů poté, co bude možné se k němu opět připojit. Většina dodavatelů software pro lékárny bude takové zpětné zaznamenání výdejů do Centrálního úložiště elektronických receptů řešit v rámci jednoho dne automatizovaně po obnovení spojení.
V případě, že pacient dorazí do lékárny s eReceptem, lékárník lék vydá na základě informací (názvu léku), které budou součástí eReceptu (papírová průvodka, e-mail, informace v mobilní/webové aplikaci).
Pokud bude mít pacient k dispozici eRecept pouze ve formě identifikátoru zaslaném SMS, kdy není zřejmé, o jaký lék se jedná, bude nutné vyčkat až do doby, kdy budou všechny systémy funkční, aby bylo možné identifikátor eReceptu z SMS zprávy načíst, případně může lékárník kontaktovat předepisujícího lékaře pro zjištění předepsaných léků na konkrétním eReceptu, ke kterému má identifikátor.
Pro urgentní případy bude pro takovéto zcela výjimečné situace ze strany SÚKL od 1. 1. 2018 zajištěna nonstop telefonická služba, kde bude možné po identifikaci lékárníka a eReceptu zjistit, co je na daném eReceptu předepsáno. Předpokládáme, že tento formát (zaslání identifikátoru eReceptu prostřednictvím SMS) se však bude používat spíše ojediněle, a navíc v těch případech, kdy dochází k opakovanému předepsání totožného léku (např. u antikoncepce).
Přečteno 53 730×
Přečteno 42 429×
Přečteno 39 277×
Přečteno 33 993×
Přečteno 31 279×