Čistě subjektivní recenze IT knih

23. 8. 2010 13:21 (aktualizováno) Tomáš Kavalek

V létě se občas stane, závisle na množství volného času, že se člověk jen tak povaluje, např. u vody. A aby u toho povalování nebyla nuda a člověk načerpal nějaké nové informace, tak jsem si objednal tři knížky. Pravda, nejsem žádný velký čtenář, ale tahat s sebou pořád notebook, nebo dokonce číst PDF v PDA, to se mi nechtělo.

A tak jsem po delším zkoumání titulů v různých e-shopech vybral tři tituly. Dva z nakladatelství Zoner Press a jeden od A Book Apart. První knížkou je, čistě ze zvědavosti a získání jakýchkoliv nových znalostí, SEO – Search Engine Optimization. Druhý titul nese název Pište správně česky – poradna šílených korektorů. A poslední se jmenuje HTML5 For Web Designers.

Kniha o SEO je vcelku zajímavá. Doplnil jsem si některé mezery ve „vzdělání“. Způsob, jakým je kniha psaná, je absolutně perfektní. Je rozdělená na části tak, že bere v potaz pracovní vytíženost čtenáře a „chce po něm“, aby se věnoval čtení přibližně a pravidelně hodinu denně a postupně slibuje získání nových znalostí dle jistého plánu. Za požadovanou cenu obsahuje kvalitní informace.

Kniha o správném psaní v českém jazyce je další skvělá publikace. Není určena přímo pro lidí „motající se“ okolo IT, ale obecně pro kohokoliv, kdo má zájem „neprasit“ naši mateřštinu. Je to podle mého vizitka každého. Každý děláme chyby, ale některé jsou opravdu k „zblití“. Takže nejen pro budoucí korektory a spisovatele, ale pro každého, můžu jedině doporučit.

A na posledním místě jsem si nechal knihu, která je v anglickém jazyce. HTML5 For Web Designers je kniha, za kterou jsem vyhodil peníze (dolary) z okna úplně zbytečně. Na jejich ani ne sto stránkách jsem se nedozvěděl nic úchvatného, nic světoborného, prostě je knížka nuda. Kdybych měl někomu říct, jestli si má knížku koupit, tak ho s ledovým klidem odkáži na seriál o HTML5 na Zdrojáku. Kdyby namítal, že ho nemůže mít pořád s sebou – stačí si ho vytisknout. Obsahuje více informací než kniha, a je zdarma (i když u mne ta cena opravdu nehrála roli).

Omlouvám se za některé použité vulgarismy, ale důvodem jejich použití bylo zvýraznění pocitu :-)