Odpovídáte na názor ke článku Reklamace aneb příběh pevného disku.
Pěkný článek, ale z právního hlediska naprosto zmatečný. Pokud je na něco delší záruka než stanoví zákon nebo je při koupi dohodnuto s prodejcem a zapsáno v záručním listu, tak se další záruka poskytnutá výrobcem uplatňuje přímo u výrobce a prodejce již nemá žádnou zákonnou povinnost se tímto zabývat.
Pokud disk byl prodejcem přijat k vyřízení reklamace po lhůtě uvedené v záručním listu, byla to jen jeho dobrá vůle, že ho přijal k reklamačnímu řízení. Takže z jeho strany rozhodnutí o vyřízení reklamace bylo správné a prodejci nelze nic vytýkat.
Ze své zkušenosti můžu říci, že při osobním odběru HDD u různých prodejců, jsem byl vždy poučen, že na HDD je záruka daná výrobcem 5 let a při případné reklamaci ve dvouleté záruční lhůtě ji mám uplatnit u prodejce a další tři roku přímo u výrobce.
Pokud tohle poučení Alza neučinila, lze jí to vytknout jako formální nedostatek, ale nikoliv jako právní vadu v následném postupu.
Co o sobě napsat? Absolvent ČVUT FEL, linuxák, síťař. Mimo to se zajímám o elektrotechniku, elektroniku a speciálně elektrické pohony.
Přečteno 57 277×
Přečteno 15 948×
Přečteno 15 860×
Přečteno 15 161×
Přečteno 13 130×