Odpověď na názor

Odpovídáte na názor ke článku Reklamace aneb příběh pevného disku.

  • 28. 10. 2012 10:22

    šarik (neregistrovaný)

    Pěkný článek, ale z právního hlediska naprosto zmatečný. Pokud je na něco delší záruka než stanoví zákon nebo je při koupi dohodnuto s prodejcem a zapsáno v záručním listu, tak se další záruka poskytnutá výrobcem uplatňuje přímo u výrobce a prodejce již nemá žádnou zákonnou povinnost se tímto zabývat.
    Pokud disk byl prodejcem přijat k vyřízení reklamace po lhůtě uvedené v záručním listu, byla to jen jeho dobrá vůle, že ho přijal k reklamačnímu řízení. Takže z jeho strany rozhodnutí o vyřízení reklamace bylo správné a prodejci nelze nic vytýkat.
    Ze své zkušenosti můžu říci, že při osobním odběru HDD u různých prodejců, jsem byl vždy poučen, že na HDD je záruka daná výrobcem 5 let a při případné reklamaci ve dvouleté záruční lhůtě ji mám uplatnit u prodejce a další tři roku přímo u výrobce.
    Pokud tohle poučení Alza neučinila, lze jí to vytknout jako formální nedostatek, ale nikoliv jako právní vadu v následném postupu.