Porouchal se mi v jednom starším počítači pevný disk. Na tom není nic zvláštního, takové věci se běžně stávají. Protože to byl Seagate a protože disky této značky se řadu let prodávaly s pětiletou zárukou, zkusil jsem zadat jeho sériové číslo do formuláře Warranty Validation na webu výrobce. Protože Seagate potvrdil, že záruka na disk trvá až do roku 2013, rozhodl jsem se, že disk zkusím reklamovat.
Byl jsem si téměř jist, že jsem daný disk koupil v Alza.cz. Zamířil jsem tedy rovnou na e-shop a otevřel formulář pro zadání nové reklamace. Bohužel, k danému sériovému číslu se e-shop neznal. Prošel jsem tedy v e-shopu faktury a skutečně žádný disk takového sériového čísla mi prodán nebyl. Protože jsem si byl téměř jistý, že disk je z Alza, začal jsem pátrat v papírových účtenkách, které si naštěstí od hardwaru schovávám. A našel jsem. Ukázalo se, že disk toho čísla jsem získal na konci října 2008 výměnou za vadný disk z července 2008. Tím se vysvětluje, proč sériové číslo nefigurovalo na žádné z faktur.
Osmnáctého září jsem se tedy vydal do Holešovické prodejny osobně. V oddělení reklamací je vždycky nával, takže trvalo asi půl hodiny, než jsem přišel na řadu. Během té doby jsem několikrát slyšel tuto zřejmě standardní formulku:
„Příjmu vám to jako s mechanickým poškozením, i když zboží mechanicky poškozené není…“
V překladu to znamená, že vaše reklamace podle občanského nebo obchodního zákoníku byla zamítnuta a zboží bude přijato v jiném režimu, v takovém, jehož podmínky jsou čistě smluvní, určené obchodem. V takovém režimu neplatí žádné lhůty, ani limity na počet oprav stejné vady. A k tomuto kroku se uchylují i při naprostých malichernostech, jako například nečitelné sériové číslo na papírovém štítku na spodní straně notebooku, což rozhodně není důvod pro ztrátu zákonných práv na odstranění vad produktu.
Čtenáře jistě nepřekvapí, že naprosto stejnou formulku jsem uslyšel i já, se zdůvodněním, že podle obchodu disk už dávno v záruce není. Jak je to možné? Jednoduše − reklamační řád je napsán schválně tak, aby se obchod zbytečně nezavazoval k něčemu, co zákon vysloveně nenařizuje:
Při prodeji spotřebního zboží je zákonná záruční doba 24 měsíců* pro spotřebitele**, nestanoví-li zvláštní právní předpis lhůtu delší. Prodávající může tuto zákonnou lhůtu prodloužit. (…) Záruční doba se skládá ze zákonné lhůty (24 měsíců) a případně prodloužené záruční lhůty. Záruční doba se dále prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
Je-li kupujícím spotřebitel, v rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba zákony v platném a účinném znění, s přihlédnutím k upřesněním v tomto Reklamačním řádu. U prodloužené lhůty se reklamace řídí výhradně tímto Reklamačním řádem. (zdroj)
Přeloženo do češtiny, prodávají-li zboží se zárukou 5 let, myslí se tím, že dva roky máte všechna práva spotřebitele podle zákona, zatímco zbylé tři roky máte jen jistou podmnožinu těchto práv, danou libovůlí prodejce. Připadá vám to fér?
S vědomím toho, že disk je podle výrobce v záruce jsem souhlasil se zasláním výrobci i s údajným „mechanickým poškozením“. Disk byl převzat a já čekal…
Druhého října, 14 dnů po podání reklamace, mi přišel e-mail s omluvou, že má reklamace bohužel ještě nebyla vyřízena. Další e-mail jsem dostal 11. října s tím, že má reklamace byla vyřízena zamítnutím. A důvod?
„Zbozi je jiz po zaruce. Mimozarucni opravu nelze provest.“
Zboží jsem tedy vyzvedl a ještě jednou zkontroloval platnost záruky na webu výrobce.
Protože výrobce stále tvrdil, že disk je v záruce, rozhodl jsem se jako poslední možnost vrátit zboží přímo jemu. Přesně podle návodu jsem na disk nejprve pustil utilitu SeaTools, abych měl jistotu, že vadné bloky budou detekovány i u výrobce a ten nezamítne reklamaci jako neodůvodněnou. Také jsem si dal záležet na obalu, neboť špatně zabalené disky rovnou odmítají. Bohužel jediný správný obal podle Seagate je ten, ve kterém disky posílají sami. A ten získáte jedině tak, že si od nich nějaký disk objednáte. Nakonec jsem použil plastovou krabičku, ve které se kdysi disky prodávaly, schovanou v papírové krabičce vyplněné kartonem.
[caption id=„attachment454“ align=„alignleft“ width=„150“ caption=„Cesta opraveného disku“][/caption]
Seagate má několik sběrných míst po Evropě, bohužel žádné v ČR. Nejblíže jsou místa v Polsku, Německu a Rakousku. Vybral jsem německé a sháněl způsob, jak tam disk nejlevněji dopravit. Protože nevládnu německým jazykem a zároveň proto, že ceny Deutche Post jsou na české poměry vysoké, zavrhl jsem posílání z Německa, byť to do Zittau mám kousek. Nakonec jsem zvolil tradiční cestu Českou Poštou. Doporučená prioritní zásilka do Německa stála 198 Kč, což je asi o 10 Kč méně, než stejná služba od příhraničních přepravců mailboxde.cz.
Disk byl výrobcem přijat a téměř obratem mi byla z Amsterdamu odeslána náhrada. Balíček na cestě trochu bloudil, ale nakonec dorazil v pořádku. Disk má na štítku napsáno „Seagate Certified Repaired HDD“ a dle kontroly záruky na webu je v záruce do října 2013. Po pěti týdnech tedy příběh končí úspěšně. Záhadou zůstává jediné: Co s tím diskem během reklamace ne-reklamace v Alza.cz dělali?
Posilat tablet k vuli suplicku na sim karty na mesic do servisu se mne zda nestastne reseni. Suplicek je vymeneny za par vterin,ale castka se asi nevyplati, je o mnoho drazsi a pro podniky vyhodnejsi servis. Jenze se vam nemusi vratit vas tablet, ale nejaka sunka. A za castku zaplacenou za servis si muzete poridit novy tablet. At ziji ceske sluzby.
To slyším velmi nerad. Mám tu na stole od Seagate 750GB disk s odepsanou elektronikou, který je náhrada za předchozí vyreklamovaný 320GB kus. Na reklamačním v Alze mě poslali do háje s tím, že mi záruční opravu už poskytnout nemohou, přičemž záruku od Seagate mám také do roku 2013, a že se mám obrátit přímo na výrobce v Německu.
Zatím jsem se k odeslání poštou nedostal, ale po přečtení tohoto postu docela ztrácím naději. Při rekonstrukci svého úložiště jsem od Seagate sice nakoupil hned dva nové disky, ale obaly samozřejmě vyhodil :)
Zelená obluda reklamace neřeší a nikdy ani neřešila. Zboží mají předražené (odůvodnili si to tím, že oproti konkurenci nabízí nadstandardní služby). Reklamoval jsem u Alzy základní desku s tím, že po vypnutí PC druhý den již nepostnul. Vyzkoušel jsem jinou grafickou kartu, jiné operační paměti atp. Došel jsem k tomu, že byla vadná základní deska (tehdy nějaký Asus se socketem 775). Desku jsem odnesl na reklamaci i s původní krabicí.Obsluha na pobočce sice chvilku prskala, jak mohu vědět, že je deska vadná a začali mi vnucovat jakousi placenou diagnostiku zařízení. Odmítl jsem s tím, že se informatikou živím a že ta deska je vadná a že trvám na reklamaci. Velice neochotně tedy desku na reklamaci přijali a pár dní byl klid.
Po cca 4 týdnech (těsně před koncem 30 denní lhůty) jsem si jel reklamaci vyzvednout. Bohužel, reklamace byla zamítnuta s odůvodněním CID. Abych to upřesnil, CID (Customer Inducement Damage), tedy mechanicky poškozeno zákazníkem. Když jsem se obsluhy zeptal, jak je to možné, že jsem desku předával na reklamaci s původními obaly a nepoškozenou, mi bylo oznámeno, že dle reklamačního protokolu dodavatele jsou mechanicky poškozeny piny v patici (zohýbané). Chvíli jsem se s nimi dohadoval, avšak neúspěšně. Tenkrát jsem neměl jak dokázat, že piny v době předání RMA prodejci poškozeny nebyly.
Od té doby v Alze absolutně nenakupuji. Nestojí mi to absolutně za to.
[2] Hlavně disk zabal do antistatického sáčku a pak použij nějakou bublinkovou fólii. Myslím, že snaha se cení a pokud uvidí, žes měl nějaký nenulový zájem dopravit jim nepoškozený disk, tak to nezamítnou. Nehledě na to, že kromě poštovného nemáš co ztratit.
[3] To co popisuješ není reklamace, ale odstoupení od smlouvy. Na něj ze zákona nemáš nárok pokud jsi kupní smlouvu nesepsal na dálku. Navíc vrácené zboží je už méně prodejné a mají ho v e-shopu se slevou v rubrikách bazar, nebo rozbaleno. Při současné výši marží v maloobchodě IT a spotřební elektroniky je naprosto pochopitelné, že při odstoupení od smlouvy chtějí kompenzaci horší prodejnosti vráceného zboží.
Osobně mám s reklamacemi v Alza spíše dobré zkušenosti. Už jsem reklamoval několik disků, jeden switch a paměťovou kartu a vždycky došlo k výměně ihned za jiný kus, dokonce v případě jednoho disku nebyl reklamační technik s to na místě vyčíst z něj SMART logy a tak mi jen prostě věřil. Proto tam taky nakupuji, protože při dnešní jakosti spotřebních produktů, co si člověk nevyreklamuje, to nemá.
Podobně tristní zkušenost s ALZOu. Na kontakt přes formulář nikdo neodopověděl (dle netu nejsem sám) a jiné spojení není. Na pobočce korektní, ale moc toho udělat nemohou. V současné době: pokud se dá to, co chci, sehnat jinde a není to o moc drazší, tak to beru jinde. A to je v 99.99% případů.
[4] není pán u Alzy zaměstnán?
[5] „V současné době: pokud se dá to, co chci, sehnat jinde a není to o moc dražší, tak to beru jinde.“
Já u Alzy nakupoval dřív prakticky všechno, zkušenosti s reklamacemi mám dobré. Ale dneska mi přijde, že Alza má to zboží dost předražené – když na nákupu za pár tisícovek dělá rozdíl pár stovek, tak to radši koupím jinde.
Když už jsme v tom kritizování e-shopů, tak na CZC mi vadí, že přestože je u daného zboží na dané pobočce uvedena dostupnost „zítra“, zboží jsem se v jednom případě dočkal pozítří, v druhém případě zítra, ovšem výzva přišla asi hodinu před uzavřením pobočky, takže jsem se tam stejně dostal až pozítří. Jinak CZC také považuji za bezproblémový (ale ještě jsem tam asi nic nereklamoval).
kdyz pominu, ze uz nejakou dobu patri alza mezi temer nejdrazsi obchody, tak jsem tam bral naposled pred lety a reklamace tenkrat resili obratem a max. clovek cekal nekolik dni. ted koukam, ze to je des bes. proto tam nic nekupuju, pokud nemusim. rad bych pridal zkusenost s reklamaci WD 2TB. poslal jsem ho za 300 do Kelsterbachu/DE, i kdyz jsem se tam mohl stavit, az budu zase ve Frankfurtu, a do tydne jsem mel zpatky novy 2.5TB kousek ;) v alze po zaruce, u WD do 2014. takze spokojenost ;)
Z osobni zkusenosti - CZC reklamace des bes (jasna vada uz pri koupi - 30 dni jsem cekal na prachy/jestli to vubec uznaj). Alza reklamace - jak kdy. Treba nedavno jsem reklamoval fotak (display) a probehlo to v pohode...jednou disk a ten mi vratili, ze je ok (i kdyz prokazatelne nebyl).
Posílat rovnou do Seagate, nebo WD, nebo třeba Intelu do Irska. Paradoxně je to rychlejší (většinou do týdne vyřízeno...) a zcela bez problémů.
To, že se na prodlouženou záruku nevztahují zákonné podmínky je logické, je to čistě mezi Vámi a výrobcem, případně ještě prodejcem, pokud se k tomu sám zaváže. Tento proces nepodlívá zákonným podmínkám a nelze se divit prodejci, že si nechce přidělávat potencionální problém. Nicméně to neznamená, že by ten RMA proces fungoval špatně, naopak, často lépe než klasická reklamace. Jen se musíte postarat sami - ale, to nezvládnete pár kliků na webu výrobce ?
Přesně stejný příběh jsem zažil s diskem Seagate i já - reklamační technik ze mě ještě dělal vola, že tak starý disk (4 roky) chci reklamovat a přijal ho také s výhradou - a výsledek naprosto stejný - zamítnuto, po záruce. Posílal jsem do Polska...
Jinak ale v alza nakupuju právě kvůli reklamaci - ty prodloužené záruky chápu jako něco navíc na co prostě alza nehraje. Ostatní reklamace i výměny či vrácení zboží jsou naprosto bez problému. Stačí trochu přemýšlet a dobře popsat závadu popř. jim necpat poničené věci, roztrhané krabice atd.
Disky, co jsem reklamoval v normální záruce mi vyměnili za nový kus ihned (několikrát mi zafungovala věta - linux na něm hlásí seek errory a badblocky) - přímo od technika jsem pak šel do skladu pro nový. Je to ale už přes rok, tak netuším, jestli se něco nezměnilo...
Pěkný článek, ale z právního hlediska naprosto zmatečný. Pokud je na něco delší záruka než stanoví zákon nebo je při koupi dohodnuto s prodejcem a zapsáno v záručním listu, tak se další záruka poskytnutá výrobcem uplatňuje přímo u výrobce a prodejce již nemá žádnou zákonnou povinnost se tímto zabývat.
Pokud disk byl prodejcem přijat k vyřízení reklamace po lhůtě uvedené v záručním listu, byla to jen jeho dobrá vůle, že ho přijal k reklamačnímu řízení. Takže z jeho strany rozhodnutí o vyřízení reklamace bylo správné a prodejci nelze nic vytýkat.
Ze své zkušenosti můžu říci, že při osobním odběru HDD u různých prodejců, jsem byl vždy poučen, že na HDD je záruka daná výrobcem 5 let a při případné reklamaci ve dvouleté záruční lhůtě ji mám uplatnit u prodejce a další tři roku přímo u výrobce.
Pokud tohle poučení Alza neučinila, lze jí to vytknout jako formální nedostatek, ale nikoliv jako právní vadu v následném postupu.
Nedavno jsem u Alzy reklamoval zakladni desku od Intelu, ktery dava 3 roky zaruku. Deska se odporoucela po 30 mesicich. Kdyz pominu to, ze jsem nedostal zadnou zpravu o vyrizeni reklamace a musel jsem patrat sam, tak ve finale jsem po 30 dnech dostal zpatky od Alzy celou castku. Bez nejakeho dohadovani.
Ale je fakt, ze to technik pri prevzeti prohlizel snad deset minut, dokud se mu nepodarilo najit lehce napraskly konektor kolem mPATA. Ale ani tak to nemelo na reklamaci zadny vliv a cele to probehlo tak, jak uklada zakon pri standardni reklamaci.
[16]. Já si myslím, že záruka by měla být jenom jedna a to zákonná. Pokud někdo nabízí prodlouženou záruku a pak v reklamačním řádu píše, že ta záruka po dvou letech kompletně změní podmínky, měli by to obchodníci inzerovat jako 2 roky záruka + 3 roky bezplatný pozáruční servis. Ale samozřejmě IANAL, tohle je jen laický, můj osobní pohled.
Co jsem koukal teď, tak už se u Seagate disků o žádné záruce nepíše, čímž je zřejmě problém vyřešen. Ostatně, když o tom přemýšlím, nevím, jestli jsem vůbec kdy nějakou informaci o delší záruce dostal :)
[17]. Copak pošta, té směrování zásilek fungovalo jakž takž dobře: http://jdem.cz/wqzr2
Spíš mě překvapilo, jak DHL udělalo balíku výlet Praha - Brno - Ostrava - Brno - Praha − viz obrázek.
[16] Pokud prodejce uvadi "zaruka 5let" (jako ze uvadi) tak je to zaruka 5 let se VSIM VSUDY. V opacnem pripade jde o podvod. Alza je v tomhle proslula. Oddeleni rozsirene zaruky samozrejme lze, ale zakaznik s tim musi byt naprosto jasne seznamen - jinak zakon jasne rika, ze se na prodlouzenou zauku vztahuji stejna pravidla.
V alze nekupuju, mimo jine chteli 600 za "1 rok prodlouzeni zaruky" na swiche, kde vyrobce dava lifetime (konec vyroby + 5let) ...
já bych řekl že Ț̶̘̮̰̱̝̠͉͚͚̉́̊ͪ̉̐͊͆̉ͣ̊̀͠͞ͅͅo̴̳̩̫͖̰̤̪͇̞̜̬͎̱̩͉ͭ̇ͬͮ̈́̌ͮͦͮ͢ ̢̠̥̤̯̘͚̯͈̘̦̺̦̫͔͚͂ͯͮ̋ͬ̏͆ͮ̈́̈͌̒͒͋̂̀ͮͧ̚͡į̵͇̥̦͎͎̮̙͈̬͉̪̤̬̜̞̠̤ͤ͊̋͋͐̑͊̈ͥ͌͂ͮͥ̓̆̇̅ͫ̎͢͢͠n̳͖̳̼̠͊ͬ̒ͨ͠v̵̼͔̯̫̦̭͇̹͉̮̳̟̻̫̱̐̽ͤ̓̿ͩ̄͑͑͡͝ò̵̪̥̮̠̫͙̪̦̟̤̣̻̖̘̫̤̮ͬ̽ͮ̑̅̽̔̀ͬͣ̍ͭ̃̏̀ķ̶̳̹̗͖̻̻͎̫͋̍̇̋ͧ̓̑̄͗ͨ͊̅̋e̸͙̭͎̝͍̰̺̮̺͛ͤ͑̓͊ͯ̕ nebo něco podobnýho
[23] co blbnes?
T U+0054 LATIN CAPITAL LETTER T
̉ U+0309 COMBINING HOOK ABOVE
́ U+0301 COMBINING ACUTE ACCENT
̊ U+030A COMBINING RING ABOVE
ͪ U+036A COMBINING LATIN SMALL LETTER H
̉ U+0309 COMBINING HOOK ABOVE
̐ U+0310 COMBINING CANDRABINDU
͊ U+034A COMBINING NOT TILDE ABOVE
͆ U+0346 COMBINING BRIDGE ABOVE
̉ U+0309 COMBINING HOOK ABOVE
ͣ U+0363 COMBINING LATIN SMALL LETTER A
̊ U+030A COMBINING RING ABOVE
͠ U+0360 COMBINING DOUBLE TILDE
̀ U+0340 COMBINING GRAVE TONE MARK
̶ U+0336 COMBINING LONG STROKE OVERLAY
͞ U+035E COMBINING DOUBLE MACRON
̦ U+0326 COMBINING COMMA BELOW
̘ U+0318 COMBINING LEFT TACK BELOW
ͅ U+0345 COMBINING GREEK YPOGEGRAMMENI
̮ U+032E COMBINING BREVE BELOW
̰ U+0330 COMBINING TILDE BELOW
̱ U+0331 COMBINING MACRON BELOW
̝ U+031D COMBINING UP TACK BELOW
̠ U+0320 COMBINING MINUS SIGN BELOW
͉ U+0349 COMBINING LEFT ANGLE BELOW
͚ U+035A COMBINING DOUBLE RING BELOW
ͅ U+0345 COMBINING GREEK YPOGEGRAMMENI
͚ U+035A COMBINING DOUBLE RING BELOW
o U+006F LATIN SMALL LETTER O
ͭ U+036D COMBINING LATIN SMALL LETTER T
̇ U+0307 COMBINING DOT ABOVE
ͬ U+036C COMBINING LATIN SMALL LETTER R
ͮ U+036E COMBINING LATIN SMALL LETTER V
̈́ U+0344 COMBINING GREEK DIALYTIKA TONOS
̌ U+030C COMBINING CARON
ͮ U+036E COMBINING LATIN SMALL LETTER V
ͦ U+0366 COMBINING LATIN SMALL LETTER O
ͮ U+036E COMBINING LATIN SMALL LETTER V
͢ U+0362 COMBINING DOUBLE RIGHTWARDS ARROW BELOW
̴ U+0334 COMBINING TILDE OVERLAY
̳ U+0333 COMBINING DOUBLE LOW LINE
̩ U+0329 COMBINING VERTICAL LINE BELOW
̫ U+032B COMBINING INVERTED DOUBLE ARCH BELOW
͖ U+0356 COMBINING RIGHT ARROWHEAD AND UP ARROWHEAD BELOW
̰ U+0330 COMBINING TILDE BELOW
̤ U+0324 COMBINING DIAERESIS BELOW
̪ U+032A COMBINING BRIDGE BELOW
͇ U+0347 COMBINING EQUALS SIGN BELOW
̞ U+031E COMBINING DOWN TACK BELOW
̜ U+031C COMBINING LEFT HALF RING BELOW
̬ U+032C COMBINING CARON BELOW
͎ U+034E COMBINING UPWARDS ARROW BELOW
̱ U+0331 COMBINING MACRON BELOW
̩ U+0329 COMBINING VERTICAL LINE BELOW
͉ U+0349 COMBINING LEFT ANGLE BELOW
U+0020 SPACE
͂ U+0342 COMBINING GREEK PERISPOMENI
ͯ U+036F COMBINING LATIN SMALL LETTER X
ͮ U+036E COMBINING LATIN SMALL LETTER V
̋ U+030B COMBINING DOUBLE ACUTE ACCENT
ͬ U+036C COMBINING LATIN SMALL LETTER R
̏ U+030F COMBINING DOUBLE GRAVE ACCENT
͆ U+0346 COMBINING BRIDGE ABOVE
ͮ U+036E COMBINING LATIN SMALL LETTER V
̈́ U+0344 COMBINING GREEK DIALYTIKA TONOS
̈ U+0308 COMBINING DIAERESIS
͌ U+034C COMBINING ALMOST EQUAL TO ABOVE
̒ U+0312 COMBINING TURNED COMMA ABOVE
̚ U+031A COMBINING LEFT ANGLE ABOVE
͒ U+0352 COMBINING FERMATA
͋ U+034B COMBINING HOMOTHETIC ABOVE
̂ U+0302 COMBINING CIRCUMFLEX ACCENT
̀ U+0300 COMBINING GRAVE ACCENT
ͮ U+036E COMBINING LATIN SMALL LETTER V
ͧ U+0367 COMBINING LATIN SMALL LETTER U
͡ U+0361 COMBINING DOUBLE INVERTED BREVE
̢ U+0322 COMBINING RETROFLEX HOOK BELOW
̠ U+0320 COMBINING MINUS SIGN BELOW
̥ U+0325 COMBINING RING BELOW
̤ U+0324 COMBINING DIAERESIS BELOW
̯ U+032F COMBINING INVERTED BREVE BELOW
̘ U+0318 COMBINING LEFT TACK BELOW
͚ U+035A COMBINING DOUBLE RING BELOW
̯ U+032F COMBINING INVERTED BREVE BELOW
͈ U+0348 COMBINING DOUBLE VERTICAL LINE BELOW
̘ U+0318 COMBINING LEFT TACK BELOW
̦ U+0326 COMBINING COMMA BELOW
̺ U+033A COMBINING INVERTED BRIDGE BELOW
̦ U+0326 COMBINING COMMA BELOW
̫ U+032B COMBINING INVERTED DOUBLE ARCH BELOW
͔ U+0354 COMBINING LEFT ARROWHEAD BELOW
͚ U+035A COMBINING DOUBLE RING BELOW
i U+0069 LATIN SMALL LETTER I
ͤ U+0364 COMBINING LATIN SMALL LETTER E
͊ U+034A COMBINING NOT TILDE ABOVE
̋ U+030B COMBINING DOUBLE ACUTE ACCENT
͋ U+034B COMBINING HOMOTHETIC ABOVE
͐ U+0350 COMBINING RIGHT ARROWHEAD ABOVE
̑ U+0311 COMBINING INVERTED BREVE
͊ U+034A COMBINING NOT TILDE ABOVE
̈ U+0308 COMBINING DIAERESIS
ͥ U+0365 COMBINING LATIN SMALL LETTER I
͌ U+034C COMBINING ALMOST EQUAL TO ABOVE
͂ U+0342 COMBINING GREEK PERISPOMENI
ͮ U+036E COMBINING LATIN SMALL LETTER V
ͥ U+0365 COMBINING LATIN SMALL LETTER I
̓ U+0343 COMBINING GREEK KORONIS
̆ U+0306 COMBINING BREVE
̇ U+0307 COMBINING DOT ABOVE
̅ U+0305 COMBINING OVERLINE
ͫ U+036B COMBINING LATIN SMALL LETTER M
̎ U+030E COMBINING DOUBLE VERTICAL LINE ABOVE
͢ U+0362 COMBINING DOUBLE RIGHTWARDS ARROW BELOW
͠ U+0360 COMBINING DOUBLE TILDE
̵ U+0335 COMBINING SHORT STROKE OVERLAY
͢ U+0362 COMBINING DOUBLE RIGHTWARDS ARROW BELOW
̨ U+0328 COMBINING OGONEK
͇ U+0347 COMBINING EQUALS SIGN BELOW
̥ U+0325 COMBINING RING BELOW
̦ U+0326 COMBINING COMMA BELOW
͎ U+034E COMBINING UPWARDS ARROW BELOW
͎ U+034E COMBINING UPWARDS ARROW BELOW
̮ U+032E COMBINING BREVE BELOW
̙ U+0319 COMBINING RIGHT TACK BELOW
͈ U+0348 COMBINING DOUBLE VERTICAL LINE BELOW
̬ U+032C COMBINING CARON BELOW
͉ U+0349 COMBINING LEFT ANGLE BELOW
̪ U+032A COMBINING BRIDGE BELOW
̤ U+0324 COMBINING DIAERESIS BELOW
̬ U+032C COMBINING CARON BELOW
̜ U+031C COMBINING LEFT HALF RING BELOW
̞ U+031E COMBINING DOWN TACK BELOW
̠ U+0320 COMBINING MINUS SIGN BELOW
̤ U+0324 COMBINING DIAERESIS BELOW
n U+006E LATIN SMALL LETTER N
͊ U+034A COMBINING NOT TILDE ABOVE
ͬ U+036C COMBINING LATIN SMALL LETTER R
̒ U+0312 COMBINING TURNED COMMA ABOVE
ͨ U+0368 COMBINING LATIN SMALL LETTER C
͠ U+0360 COMBINING DOUBLE TILDE
̳ U+0333 COMBINING DOUBLE LOW LINE
͖ U+0356 COMBINING RIGHT ARROWHEAD AND UP ARROWHEAD BELOW
̳ U+0333 COMBINING DOUBLE LOW LINE
̼ U+033C COMBINING SEAGULL BELOW
̠ U+0320 COMBINING MINUS SIGN BELOW
v U+0076 LATIN SMALL LETTER V
̐ U+0310 COMBINING CANDRABINDU
̽ U+033D COMBINING X ABOVE
ͤ U+0364 COMBINING LATIN SMALL LETTER E
̓ U+0343 COMBINING GREEK KORONIS
̿ U+033F COMBINING DOUBLE OVERLINE
ͩ U+0369 COMBINING LATIN SMALL LETTER D
̄ U+0304 COMBINING MACRON
͑ U+0351 COMBINING LEFT HALF RING ABOVE
͑ U+0351 COMBINING LEFT HALF RING ABOVE
͡ U+0361 COMBINING DOUBLE INVERTED BREVE
͝ U+035D COMBINING DOUBLE BREVE
̵ U+0335 COMBINING SHORT STROKE OVERLAY
̼ U+033C COMBINING SEAGULL BELOW
͔ U+0354 COMBINING LEFT ARROWHEAD BELOW
̯ U+032F COMBINING INVERTED BREVE BELOW
̫ U+032B COMBINING INVERTED DOUBLE ARCH BELOW
̦ U+0326 COMBINING COMMA BELOW
̭ U+032D COMBINING CIRCUMFLEX ACCENT BELOW
͇ U+0347 COMBINING EQUALS SIGN BELOW
̹ U+0339 COMBINING RIGHT HALF RING BELOW
͉ U+0349 COMBINING LEFT ANGLE BELOW
̮ U+032E COMBINING BREVE BELOW
̳ U+0333 COMBINING DOUBLE LOW LINE
̟ U+031F COMBINING PLUS SIGN BELOW
̻ U+033B COMBINING SQUARE BELOW
̫ U+032B COMBINING INVERTED DOUBLE ARCH BELOW
̱ U+0331 COMBINING MACRON BELOW
o U+006F LATIN SMALL LETTER O
̀ U+0300 COMBINING GRAVE ACCENT
ͬ U+036C COMBINING LATIN SMALL LETTER R
̽ U+033D COMBINING X ABOVE
ͮ U+036E COMBINING LATIN SMALL LETTER V
̑ U+0311 COMBINING INVERTED BREVE
̅ U+0305 COMBINING OVERLINE
̽ U+033D COMBINING X ABOVE
̔ U+0314 COMBINING REVERSED COMMA ABOVE
̀ U+0300 COMBINING GRAVE ACCENT
ͬ U+036C COMBINING LATIN SMALL LETTER R
ͣ U+0363 COMBINING LATIN SMALL LETTER A
̍ U+030D COMBINING VERTICAL LINE ABOVE
ͭ U+036D COMBINING LATIN SMALL LETTER T
̃ U+0303 COMBINING TILDE
̏ U+030F COMBINING DOUBLE GRAVE ACCENT
̀ U+0340 COMBINING GRAVE TONE MARK
̵ U+0335 COMBINING SHORT STROKE OVERLAY
̪ U+032A COMBINING BRIDGE BELOW
̥ U+0325 COMBINING RING BELOW
̮ U+032E COMBINING BREVE BELOW
̠ U+0320 COMBINING MINUS SIGN BELOW
̫ U+032B COMBINING INVERTED DOUBLE ARCH BELOW
͙ U+0359 COMBINING ASTERISK BELOW
̪ U+032A COMBINING BRIDGE BELOW
̦ U+0326 COMBINING COMMA BELOW
̟ U+031F COMBINING PLUS SIGN BELOW
̤ U+0324 COMBINING DIAERESIS BELOW
̣ U+0323 COMBINING DOT BELOW
̻ U+033B COMBINING SQUARE BELOW
̖ U+0316 COMBINING GRAVE ACCENT BELOW
̘ U+0318 COMBINING LEFT TACK BELOW
̫ U+032B COMBINING INVERTED DOUBLE ARCH BELOW
̤ U+0324 COMBINING DIAERESIS BELOW
̮ U+032E COMBINING BREVE BELOW
k U+006B LATIN SMALL LETTER K
͋ U+034B COMBINING HOMOTHETIC ABOVE
̍ U+030D COMBINING VERTICAL LINE ABOVE
̇ U+0307 COMBINING DOT ABOVE
̋ U+030B COMBINING DOUBLE ACUTE ACCENT
ͧ U+0367 COMBINING LATIN SMALL LETTER U
̓ U+0343 COMBINING GREEK KORONIS
̑ U+0311 COMBINING INVERTED BREVE
̄ U+0304 COMBINING MACRON
͗ U+0357 COMBINING RIGHT HALF RING ABOVE
ͨ U+0368 COMBINING LATIN SMALL LETTER C
͊ U+034A COMBINING NOT TILDE ABOVE
̅ U+0305 COMBINING OVERLINE
̋ U+030B COMBINING DOUBLE ACUTE ACCENT
̶ U+0336 COMBINING LONG STROKE OVERLAY
̧ U+0327 COMBINING CEDILLA
̳ U+0333 COMBINING DOUBLE LOW LINE
̹ U+0339 COMBINING RIGHT HALF RING BELOW
̗ U+0317 COMBINING ACUTE ACCENT BELOW
͖ U+0356 COMBINING RIGHT ARROWHEAD AND UP ARROWHEAD BELOW
̻ U+033B COMBINING SQUARE BELOW
̻ U+033B COMBINING SQUARE BELOW
͎ U+034E COMBINING UPWARDS ARROW BELOW
̫ U+032B COMBINING INVERTED DOUBLE ARCH BELOW
e U+0065 LATIN SMALL LETTER E
͛ U+035B COMBINING ZIGZAG ABOVE
ͤ U+0364 COMBINING LATIN SMALL LETTER E
͑ U+0351 COMBINING LEFT HALF RING ABOVE
̓ U+0343 COMBINING GREEK KORONIS
͊ U+034A COMBINING NOT TILDE ABOVE
ͯ U+036F COMBINING LATIN SMALL LETTER X
̸ U+0338 COMBINING LONG SOLIDUS OVERLAY
̕ U+0315 COMBINING COMMA ABOVE RIGHT
͙ U+0359 COMBINING ASTERISK BELOW
̭ U+032D COMBINING CIRCUMFLEX ACCENT BELOW
͎ U+034E COMBINING UPWARDS ARROW BELOW
̝ U+031D COMBINING UP TACK BELOW
͍ U+034D COMBINING LEFT RIGHT ARROW BELOW
̰ U+0330 COMBINING TILDE BELOW
̺ U+033A COMBINING INVERTED BRIDGE BELOW
̮ U+032E COMBINING BREVE BELOW
̺ U+033A COMBINING INVERTED BRIDGE BELOW
U+0020 SPACE
Tak dneska posilam na reklamaci Samsung F3EG 2TB, ma dva roky a zaruku tri. Akorat tedy mezitim Samsung uz disky nedela. Tak uvidim, co mi poslou. Mozna lednicku? :)
smartctl -H /dev/sda
smartctl 6.0 2012-10-10 r3643 [x86_64-linux-3.6.2] (local build)
Copyright (C) 2002-12, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org
=== START OF READ SMART DATA SECTION ===
SMART overall-health self-assessment test result: FAILED!
Drive failure expected in less than 24 hours. SAVE ALL DATA.
Failed Attributes:
ID# ATTRIBUTE_NAME FLAG VALUE WORST THRESH TYPE UPDATED WHEN_FAILED RAW_VALUE
1 Raw_Read_Error_Rate 0x002f 001 001 051 Pre-fail Always FAILING_NOW 37460
Dík za tvůj blog. Pro mne z toho plyne poučení abych příště poslal k reklamaci disk rovnou výrobci a ty místí kolportéry se z vysoka vybodnul.
Zrovna včera mi přišel z reklamace disk. Původní měl záruku do ledna 2014 ale tomu co mi přišel jako náhrada končí záruka v srpnu 2013. Tedy pouhý rok poté co jsem koupil původní disk.
Mám smíšenou zkušenost s WD disky. Po cca 2,5 roce mi odešel WD 500 gb disk. U prodejce mimo záruku, podle webu WD platila záruka 3 roky.
Tak jsem reklamoval přes web WD, do 14 dní přišel náhradní kus. Ten však po půl roce také odešel. Chtěl jsem jej tedy opět reklamovat přes web WD, jenže ouha, měl staženou záruku na cca 5 měsíců , do termínu vypršení záruky prvního kusu. Takže mám teď mrtvolku disku , výrobou půl roku starý ale dle WD po záruce ...
Zda se mi ze se tu pletou jablka s hruskama. Zakonna zarucni doba, ktera je 2 roky a prodlouzena zaruka, kterou si vyrobce (ne alza) zajistuje sam podle svych podminek. Takze pokud je disk v zakonne zaruce, tak muzete smele reklamovat u prodejce a musi dodrzet zakonne lhuty. Pokud je to po zakonne zaruce, tak radeji u vyrobce. Prodejce k tomu nic netlaci a muze se na to smele v......., tak jako se to stalo v alze.
Ne, lidi to jasně napsali už před tebou, akorát nevíš a nečteš. Tak ještě jednou: pokud prodejce k disku napíše záruka pět let, tak to znamená, že Má záruku pět let. Zákon ho k tomu nenutí, to máš pravdu, ale pokud to na výrobek napíše, tak se tím zavazuje to provést za stejných podmínek, jako u "zákonné záruční lhůty".
Alza to pravda v obchodních podmínkách odděluje, ale vzhledem k tomu, že nikde jinde, tak je to klasické uvádění zákazníka v omyl (je to podobné, jako kdyby do obchodních podmínek napsali, že veškeré kožené výrobky jsou ve skutečnosti z imitace kůže a pak odmítali reklamace, že ta kožená bota je ve skutečnosti z koženky....) a tedy ustanovení naprosto zbytečné.
Kdyby napsala např. záruční doba 2+3 roky, tak by to bylo Ok, takhle ne.
Pro jistotu bych ještě jednou zopakoval, že si nejsem jistý, zda Alza tehdy uváděla u daného disku pět let záruku. Na faktuře nic takového vyznačeného není a v online e-shopu taky ne. Je tedy možné, že Alza nikdy netrvdila, že disk má delší záruku nežli dva roky a že jsem tohoto dojmu nabyl pouze na základě kontroly na webu výrobce.
hm, docela zaujiamve. ja nakupujem vyhradne v alze prave kvoli reklamacnej politike. reklamoval som uz viacero veci a vzdy bez problemov. kedze vsetky veci idu do BA i tak z AH, tak predpokladam,ze problem bude skor v ludoch ako vo firme .. mozno by sa oplatilo kontaktovat management alzy, nech sa vyjadria ..
[37] Pokud zákazník vrací opotřebené (např. poškrábané, zcela bez obalu, apod. ), může si prodejce naúčtovat nutné náklady, vzniklé s uvedením zboží do původního stavu. Což je ostatně pochopitelné - ta 14-ti denní lhůta je kvůli ochraně zákazníka proti tomu, aby dostal něco jiného, než si objednal (z důvodu toho, že si zboží nemůže "osahat"). Obchodník není půjčovna...
Mě fascinuje, že mu to neuznali, vždyt to jen pošlou(spolu s další hromadou disků) místnímu zástupci a ten jim pošle \"novej\"- prakticky žádný náklady navíc. Tohle by se u CZC, Mironetu, Softcomu, Netfoxu nikdy nestalo. kouil jsem Moniotr Samsung u Alzy s 3 letou zárukou, takže jako po 2 letch už záruku nemám? Tak jestli by se mi něco takovýho stalo, přišli by o pár zákazníků v mym okolí, o to bych se postaral. Jinak na alze je výhoda, že maj spoustu kravin, který se moc nekuoují skladem, tak holt tam člověk občas zavítá, je fakt, že zas ty laciný věci mají třeba i o 25% dražší než jinde.
[34] aha, ted jsem si přečet, že nemáte jistotu v délce záruky. Co to bylo přesně za typ disku? Protože obyč. disky co pamatuju v českej eshopech nikdy neměli záruku 5 let. Jestli to bylo něco jako 7200.x, tak opravdu 5 let nikdy. U disků Constelation atp. nevím. Už jsem stačil alzu ve svém okolí pěkně pomluvit:D
Nespoléhejte na dlouhou životnost externích disků!
Já jsem si zakoupila od A-data - který měl být odolný pádu, ponoření do vody atd - byl speciálně pro toto vyvinutý. Ovšem přestal funfgovat po necelých 2 letech,
přesto, že mi neupadl ani nic podobného. Naštěstí byl v záruce. Předpokládala jsem, že firma automaticky zálohuje data, ke kterým jsem se již nemohla dostat -
v rámci reklamace. Ale ouha - chtěli za to nemalou částku v řádu ticíců kč s tím, že za data neručí. Ovšem to není pravda - neboť podle občanského zákoníku ručí
jednak za vadný výrobek, tak i za poškození, které tím zákazníkovi vzniklo! Informovala jsem se ohledně toho u právníka.
Takže kdo řešíte podobnou věc, nedejte se! Ze zákona máte na bezplatnou zálohu dat v
době záruky nárok!!!
Tohle jsem nemel cist, mel bych klidne spani. Zrovna jsem v Alze koupil 4x WD 6TB RED do NASu. Na pobocce jsem dostal jen pokladni paragon, fakturu si vytisknu doma. Na fakture: Na zboží, které má záruku delší než 24 měsíců je po uplynutí 24 měsíců zajišťován "bezplatný servis" viz. reklamační řád
Jeden jsem reklamoval hned po koupi. Mel vadne sektory z vyroby.
Tohle je neskutecna svinarna a podpasovka. Zkusil jsem dat podnet do dTestu, ale neverim v uspech.
@42 kecy. Zalohovat si musite sama Damanko. Kazdy podprumerne inteligentni clovek zalohuje. A neco predpokladat..., omg.
(43)daman má pravdu po právnické stránce tomu tak skutečně je ale pokud se oni disku zbaví, před tim než by je požádala o tu zálohu dat tak má pani smůlu XD stejně tak můžou tvrdit že zálohu nebylo možné provést a nikdo jim nedokaze opak .... takže zálhovat je opravdu nezbytně nutné pokud o data nechcete přijít na trvalo
Jinak co se tyče alzy tak sou opravdu hodně nenažraný co se týče obvyklého sortimentu a jeho ceny HD Ram etc.
co se týčě reklamací sice jsem je vždy dotáhl do úspěšného konce ale ten přístup
reklamačního oddělení je fakt něco nakopat proplesknout a ještě jednou nakopat
Co o sobě napsat? Absolvent ČVUT FEL, linuxák, síťař. Mimo to se zajímám o elektrotechniku, elektroniku a speciálně elektrické pohony.
Přečteno 57 271×
Přečteno 15 946×
Přečteno 15 859×
Přečteno 15 158×
Přečteno 13 127×