[65],[66] Nesouhlasím, pánové. Co se týče dědictví, proč by manželka a děti držitele patentu (autorských práv) měly živořit, pokud autor umře mlád, zatímco pokud přežije, požívaly by automaticky všech výhod manželky a dětí autora geniálního (nebo dobře prodejného) díla?
No a jelikož dnes už většinu věcí nelze dělat o samotě a na koleně a jelikož není každý génius i schopný byznysmen, považuju za logické, že tzv. intelektuální vlastnictví lze prodat.
Zamyslel bych se spíš nad tím, zda vůbec a na jak dlouho je ze společenského hlediska (podpora inovací) smysl intelektuální vlastnictví chránit. Pokud bych to vzal do důsledku, tak u uměleckých děl je to prakticky zbytečné, protože tato díla jsou zbytná a už dnes jich je jako máku. Pepa Vojtek by tudíž (jakkoliv si ho vážím, protože Kabát je u mě profi kapela, která vždycky podá slušný výkon, ať už se jejich tvorba někomu líbí, nebo ne) splakal nad výdělkem; otázkou je, kolik by ztratil - oni by se uživili i koncerty a prodejem sběratelských edic. U patentů apod. je smysluplnost délky ochrany dost individuální, ale dnešní nastavení nedává smysl a IMO často inovacím spíš brání.
Autor pracuje ve společnosti spravující počítačové sítě a používá Gentoo. Má rád otevřená řešení, pořádek v systému a sklenici vychlazeného piva.
Přečteno 28 875×
Přečteno 16 470×
Přečteno 13 334×
Přečteno 12 678×
Přečteno 10 636×