Odpovídáte na názor ke článku Pepa Vojtek: Podvodník nebo oběť? .
[1] "kdyz automobilka vyrobi auto, proda ho jednou - kdyz chce prodat dalsi, musi vyrobit dalsi"
To je značně zjednodušené. Automobilka musí nejdříve nové auto vymyslet, potom vyvinout, otestovat, připravit do výroby, vyrobit a prodávat.
V tom celém je velký komplex fixních (často jednorázových - vývoj, certifikace) a variabilních (např. materiál, práce dělníků) nákladů. Cena prodávaného auta se stanoví i podle očekávaných prodejů tak, aby mix variabilních a fixních nákladů vycházel a generoval nakonec (při předpokládané sérii) nějaký zisk. A stejné je to i u toho CD třeba s Kabáty.
Stejně tak CD v obchodě je výrobek, jako auto - a jeho výroba prochází několika stádii od prvotní myšlenky, přes přípravu jednotlivých skladeb, nahrání, úpravy a přípravu pro lisování (vývoj) až k výrobě (lisování, kompletace, ...) a prodeji.
Navíc, stejně jako nezreklamuji CD z toho důvodu že se mi tak nějak nelíbí, tak nezreklamuji auto za to že ta červená mi "nějak nesedí". Ale asi bych ho zreklamoval za to, že barva auta je v zásadním rozporu s barvou udávanou v letácích, které byly k dispozici při objednávání.
Autor pracuje ve společnosti spravující počítačové sítě a používá Gentoo. Má rád otevřená řešení, pořádek v systému a sklenici vychlazeného piva.
Přečteno 28 875×
Přečteno 16 470×
Přečteno 13 334×
Přečteno 12 678×
Přečteno 10 636×