Pokud jste po svátcích vyprahlí po jakémkoliv novém linuxovém textu, tak vás asi tentokrát příliš nepotěším, nicméně měl bych jednu prosbičku v podobě ankety, jak se vám líbí poslední generace Škody Fabie.
Nedávno jsme s kamarádem zase takhle tlachali „nad pivem“, přesněji tedy každý nad svým lahváčem u počítače, protože bydlíme od sebe nějakých 40 km a na nějaké pravidelné návštěvy stejné hospůdky po práci to už moc není a i když se povětšinou ve většině věcí shodneme, tak u tohoto auta máme diametrálně odlišný názor.
Já Fábii II vnímám jako pěkné malé autíčko, do kterého bych v případě potřeby nového vozu patrně šel. Kamarád a snad údajně i všichni v jeho okolí naopak Fabii II vnímají jako něco naprosto příšerného, co si normální člověk snad ani koupit nemůže. Celé to pěkně vystihuje jeho výrok z následujícího dne:
Jsem se dneska bavil s vyrobákama u kávy, že znám jednoho týpka, kterému se líbí nová fábie. Prý jestli nemáš někde na netu fotku, že by tě rádi viděli, jaké sortě se tento výkvět automobilky škoda líbí.
Chtěl bych vás proto poprosit, zda-li byste se mi mohli vyjádřit, jak Škodu Fabii II vnímáte vy. Zkuste se prosím vžít do kůže typického zákazníka dané kategorii a nedávejte ne jen proto, že musíte ve svém velkém kombíku pravidelně vozit tři děti, dva kočárky a bečku piva pro tchána nebo naopak na ano jen proto, že tyhle auta v Boleslavi šroubujete a když se víc prodá, jsou větší prémie. Zajímá mne váš názor hlavně na design, ne jestli je dané auto oproti konkurencí levné/či drahé vzhledem k výbavě, či váš názor na základní HTP motorizací.
Fotografie je snímkem automobilky Škoda auto.
Nevidím na tom vozítku nic špatného, není samozdřejmně pro pěti členou rodinu nebo na dlouhé cesty 4 dospělích lidí. Ale pro mladý pár, rodinu s jedním dvěma dětmi postačující ve verzi combi zcela ideální....Nehledě na to většina obyvatel velkých měst auto nepotřebuje ....mhd je rychlejší
Vylozene osklive auto to neni, ale Fabia 1 se mi libi vic. A pokud jde o 1.2 HTP, tak za sebe mohu doporucit. Jezdim s F1 combi s timto motorem a vylozene slabe mi to neprijde. Do mesta neni co resit a i na dalnici neni problem jet 130 s plnym osazenstvem a nakladem. Akorat je obcas do delsich stoupani nutne zaradit ctyrku. Zaplatis mozna o neco vic za benzin, ale kdyz toho moc nenajedes(jako ja), tak se silnejsi motor kupovat nevyplati(take kvuli povinnemu ruceni).
Na ten vnější vzhled bych si zvykl i když jsou určitě hezčí auta. Co mi spíš vadí je zbytečně široký středový panel omezující prostor pro kolena. Věčně mě tlačí do kolena. Tohle nechápu. Auto samotné nejni nijak zvlášť široké. A udělat tam takovej kravskej panel, to vážně někomu ujela ruka na rýsovacím prkně. Zvlášť pokud jste vyšší postavy. Já mám skoro 190.
Pokud bych kupoval nové auto, tak něco jako Ford Fusion nebo podobné. Ten je přece jen kapku prostornější. Nebo novou Fiestu. Ta se mi líbí moc.
Pokud jde o design, nelíbí se mi. Bije se tam několik linií, auto na mě působí hrozně úzce a vysoce (jak ty asijské levné krabičky), prostě ne. V mém okolí se to taky nikomu nelíbí / všichni preferují designově starší fabii. Pokud nechceš slyšet o cenách / výbavách / motorech, tak už k tomu nic nemám :)
[2] Rozdíl v pov. ruč. je snad ten nejmenší výdaj, který s autem je a jezdit celý rok nějakou lemrou.. no každý jak chce, ale pokud to není kupováno vyloženě jako popojížděcí taška do města, tak výběr tohoto motoru na základě pov. ruč. (nebo i jen přihlížení k tomuto) do kombíku nechápu.
[3] F2 jako auto pro člověka co nejde rád s davem :))) To bude masovka, lidi to koupí ať to vypadá jakkoliv, hromada starších se ani nenamáhá obejít ostatní salony, prostě automaticky kupuje Škodovku. Já mám auto co nejde s davem, za rok potkám tak 3, takže tvůj argument asi moc neplatí, protože se mi F2 nelíbí a kamarádům co mají podobně nedavová auta také ne.
pokiaľ to nebude 3 valec, tak za zrovnatelnu cenu kupis cokolvek ine... ja som mal Felíciu a bol som spokojný, ale od Fabia I, to už ide dolo vodou. Ložiská na prednej náprave nebolo treba meniť ani po 130000km, kamarát na Fabii menil už po 30000km...
skúsil by som sa poobzerať aj po iných a hlavne sa nenechaj nachytať na 7 a viac ročných zárukách napr. KIA Ceed, tam je 7 rokov iba na pohonnu jednotku nie na cele auto... a takisto treba zistiť ako a koľko sa platí za garančné prehliadky... možno nakoniec zistíš, že si Fábiu doplatíš v servise na cenu drahšieho auta....
Ja by som mrkol, po Suzuki SX4 alebo Swift, Nissan Note, Ford Fiesta...
takže by som doporučil urobiť "auto turistu" a odviesť sa vo všetkom čo ti dajú a počúvať motor a divne zvuky + zistiť ako motor ťahá a ako to sedí na ceste...
apropó, teraz začali predajcovia predávať jazdené autá, ktoré sa im vrátia z lízingov, kôli neplateniu... napríklad otcovi som zohnal týmto spôsobom 18 mesačný Ford Focus 1.8TDCi 2 zónová automatická klíma v elektrike 6 airb... ABS, vyhrievané predné sklo... za cenu o 1/3 lacnejšie ako bola nová Fiesta v menšej výbave... a aj predvádzacie vozy sa dajú kúpiť lacnejšie... :)
neunáhlil by som sa a skúšal, skúšal, škúšal... :)
Pekného Silvestra :)
Mně se líbí Škoda Fabia 1. Ve své době ten design byl podle mě naprostá špička.
Dvojka vypadá jako by byla odněkud z Koree. Jinak přítelkyně má Fabii HTP 1.2 s klímou a jsme s tím spokojení, na nákupy a občasnou cestou k rodičům dobré. Samozřejmě ten motor je slaboučký a když se zapne klimatizace, tak to do kopce na pětku moc nejede :-).
Samozřejmě existuje mraky lepších (a dražších) aut. Jestli za ty peníze nekoupit nějakou ojetou Hondu, tak to nevím.
Já mám od července roomster 1.2 52kW. Před ním O1 combi 1.6 75kW a ještě před ní F1 combi 47kW. Mám 187 cm a 103 kg. Musím říci, že jsem s roomsterem spokojený. Vpředu je možná o kapku méně místa než v O1, ale rozhodně to není žádná tragédie. Zato vzadu své tři děti (3,3 a 6 let) srovnám lépe než v O1 - a nekopou mě do zad :). Kufr je menší, ale skladnější. Tahám v něm zboží do hospody a uvezu stejně jako před tím. Co se motoru týká: modernizovaný motor 1.2 HTP 12V jede mnohem lépe než první verze v F1. Na ježdění po dálnici to moc není, ale pro příměstský provoz nebo ježdění po okresu jako v mém případě je super. Do stovky si troufnu říci, že je dokonce pružnější než předchozí octávka. Mně se líbí a jestli jinému ne je mě je jedno :)
fabie vypadá nejhůř zezadu, je to vysoký jak hubená koza. Je to auto na kterém se projeví každý detail. V každé barvě to vypadá jinak a nejhorší je ta variace na Mini s bílou střechou. To se to opticky ještě víc zúží a zvýší. Strašně moc se vzhledem udělají větší a širší kola, na těch základních to je jak koloběžka. Známý si to koupil, předváděcí ze salonu se slevou a mě bylo divný že to nevypadá tak blbě jako ostatní. Pak jsem zjistil že na tom má kola šířky 195 za který by jinak musel móc dlóuhý peníze připlatit. A to je další věc co mi vadí u škodovek, politika příplatkové výbavy. To co je jinde ve standardu, to se u škody těžce připlácí. Třeba mlhovky za bratru 12000 káčé jsou príma kup a jiné tam nedáte páč vám utnou záruku.
Myslel jsem, ze si na ni zvyknu stejne tak jak jsem si zvyknul na prvni Fabii. Zvyknul jsem si dokonce i na facelift druhe Octavie, ale u druhe Fabie si jsem naprosto jist, ze se mi nelibi a libit nebude i kdybych ji nejakym omylem vlastnil, coz me mrzi, protoze se pocitam mezi "skodovkare".
Fabia II se mi nelíbí. Není to sice vysloveně ošklivé auto, ale jeho strohý, (dle mého) nepovedený design nemůže normálního člověka ničím oslovit, natož uchvátit. Na druhou stranu tento design ani ničím nemůže urazit, takže ve spojení s línými koncernovými motory je to pro důchodce ideální volba...
Fabia není auto, ale "angličák". Mrňavá auta asi mají své použití, ale rozhodně to není jízda po silnici. Jsou nestabilní, je v nich hluk, bolí z nich hlava, ani jeden člověk v nich nejede pohodlně či bezpečně. Řešit tedy design Fabie je zcela irelevnatní pokud člověk chce AUTO.
Názor mám prakticky shodný s Tvým známým. Raději budu chodit pěšky, než si koupit tuhle věc. Nepřipadá mi to ani pěkné, ani jako auto. A ten litrový tříválec, to je radost... ve městě to moc nejede, za městem se to sice po větru rozjede, ale zase to žere jako autobus (doslova).
a) No viděl jsem to auto rozstřelený na padrť po ne úplně brutálním nárazu. Pasivní bezpečnost asi nebude úplně silná stránka...
b) design je pěkný...(to je subjektivní názor)
c) mám cca měsíc novou O Tour Combi, s výbavou a LPG za cenu fabie (možná i míň :-()
servisáci si mnou u fabií ruce, po 50000 odchází čepy, náboje předních kol a tlumiče prej běží jak na páse, tak nevím, dílenské zpracování prej nic moc.., ale nejezdím tím tak nevím..
Pokud chcete auto, kupte si Audi, BMW, Volvo ... - pokud chcete motokáru, kupte si fabii.
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=3921
http://www.tipcar.cz/vybrat-starsi-bmw-nebo-novejsi-fabii--3921.html
jak tu nekdo psal, jestli tohle jako nove, nebo neco jineho jeteho tak radsi to jete.
Podivejte se treba na mercedes c220D v kombiku (cca 2004-5), za cenu nove fabky budete mit auto ktere je o nekolik trid jinde jak zpracovanim tak vzhledem tak uzitnou hodnotou. Pripadne e-klasse.
Na jare tohle udelam :) mam moznost si koupit skoda-werke nove, ale nebudu kupovat predrazene a zaroven koncernem schvalne zkryplene kary. A ty htp motory, nejak nechapu proc to ma objem 1.2 kdyz to stejnak zere kolem 7l/100km ... Asi vazne jen kvuli tomu, aby lopaty videly ze budou mit levne povinne ruceni...
Fóbia je podle mě úplně katastrofální auto. Nechápu lidi, co si to za ty prachy koupí. Na trhu je spousta jiných malých autíček, který mi přijdou jednak hezčí, jednak vybavenější a jednak za přijatelnější peníze. A taky málo který auto má v podvozku bazén....:o)) http://www.ceskatelevize.cz/program/cerneovce/clanek1597/05.11.2009-18:25-1.html
Jehoviso, problém je trošku v tom, že žádná normální automobilka nenabízí takový holobyt jako Škodovka. V okamžiku, kdy si Fabii vybavíš na úroveň současného standardu, jsi finančně na úrovni aut z nižší střední (Ceed, Focus, Bravo...) Ale jestli chceš opravdu to nejlevnější a nejsociálnější auto co na trhu je, podívej se třeba na chevrolet, thalii (sice hnus, ale konkurent to je), clio, grande punto....
[25] sam jsem mel bohuzel fabii 1.6 kombika, potom superba 1.8T = skodovka uz do baraku nesmi
[35] to neni motokara, ale žabák :D
dejte na kamarada,ale na tech 40km, stacila stara felicie v kombiku za 30 000,-
"Kamarád a snad údajně i všichni v jeho okolí naopak Fabii II vnímají jako něco naprosto příšerného, co si normální člověk snad ani koupit nemůže."
jinak Fabie II , bdue stat pres 200 000,- a urcite se nebudete tesit na dalsi jizdu
staci hledat, treba na www.mobile.de a vybrat si ojetinu z Belgie ... kolem 8000 euro, dovoz + prepsani stoji cca 5000-10000kc zalezi jak je auto daleko od hranic. Nejlepe vyhozene penize za auto. Servis je cenove stejny jako u skodovky.
http://moje.auto.cz/skopek/audi-a4.html
http://moje.auto.cz/bmw-mini/bmw-320d-touring-e46.html
http://www.vyzkouseno.cz/showcar.php?id=185565 tady treba 77 kW :( a ESP jestli funguje jako v superbu potes prdel :)
[38] Ja ten holobyt mam a plne mi vyhovuje. Autem vyjedu dvakrat za mesic a to vetsinou jeste po Praze. Nevim, proc bych k tomu potreboval nejakou nadstandardni vybavu. Nechci to nejlevnejsi a nejsocialnejsi auto, ale proste nebudu kupovat nejaky pochybny chevrolet jen proto, aby to nebyla skodovka. Ta predrazena vybava me vazne nezajima - autoradio +12 tisic? vyhrivana sedadla +6? Vzdyt je to okradani. Me staci motor, ctyri sedacky, nejake misto na naklad a rozumna mira bezpecnosti. Nejsem zadny expert na auta, nevim kolik ktere stoji a jak je poruchove. Proste kouknu, co kupuji ostatni a jdu do toho taky. Kdyz v tom jezdi pulka naroda, tak to snad takova tragedie byt nemuze, na to by se prislo.
Webové stránky www.skoda-auto.cz: "Unable to redirect to 'http://new.skoda-auto.com/COM/aid/errors/pages/500.aspx'"
Se staršími vozy Škoda mám příšerné zkušenosti ohledně jízdních vlastností i spolehlivosti, a jen tak se toho nezbavím. I relativně nové vozy Škoda vydávají po 60-100k kilometrů hrozné zvuky, zvlášť na kostkách se člověk bojí, že se vůz rozpadne. Kupodivu zkoušené japonské vozy se stejným počtem kilometrů jezdí i po kostkách pořád tiše.
Fabia II má poměrně povedený exteriér. Palubní deska je škodovácky nevzhledná, ale zato kufr, který mě vůbec nezajímá, je tradičně poměrně velký. Ty motory HTP jsou za trest: nerovnoměrný chod, vysoká hlučnost. Mnou zkoušené Fabie by zasloužily výrazně rychlejší reakci na plyn. Plus vyšší maximální rychlost, nižší hlučnost, rychlejší akceleraci (zvlášť akceleraci z 80-120), lepší základní výbavu...
Koupil bych si Fabii? Určitě ne. A po předchozích zkušenostech s nekvalitou vozů Škoda dvakrát ne. Fabia II je průměrný a bezpohlavní český vůz nevýrazných parametrů, který má již tradičně ve své třídě dvě přednosti: velikost kufru a nízkou cenu (ovšem s minimální výbavou). Mě víc zaujme Lexus, Toyota, Subaru, Honda, Ford, v nejhorším Audi nebo BMW (těm to u mě kazí interiér a nekomunikativní řízení). Doporučil bych Fabii chudé rodině, která potřebuje levné auto? Klidně; podle mě se budou mačkat jako sardinky, ale já jim to přece nenutím :). Doporučil bych auto mladé slečně? Pokud nemá snahu jezdit po silnicích ve stylu rally, a u auta hodnotí hlavně podle shody s oblíbenou barvou laku na nehty :), tak asi ano.
Design nemá smysl řešit, to je věc vkusu každýho z nás. Poměr cena/použitelnost má ale ta htp verze příšernej, to auto je vyloženě nebezpečný protože neakceleruje. Třeba Ceed nebo nová Fiesta jsou mnohem živější auta (asi se dá říct obecně že nová auta ve stejné cenové kategorii se chovají lépe).
V práci ale máme jeden diesel (buď 1.6 nebo 1.8) a s tím se jezdit dá i po dálnici, takže pro škoda fanatiky možná tohle, ale nevim jestli to neni drahý.
Jeste jak to tu tak ctu, tak vsichni opovrhujete maloobjemovymi motory. Panove, uvedomte si, ze to jsou motory pro mestsky a primestsky provoz. Zkuste jezdit 3 km na nakup v zime autem s 2 litrovym motorem. A vyjezdete tak celou nadrz. Budete nekde tezce pres 10 litru na 100 km. U te 1.2 budete nekde kolem 8 - 9 hadam. Samozrejme jakmile vyjedete na dalnici, tak se situace obraci. Musite vedet k cemu to auto chcete a podle toho vybrat motorizaci.
No, u Fabie je to trosku slozite. Prvni byl uplnej hnus. Ta druha to trosku oprasvila. Z predu docela pohada, jinak hruza.
Jezdil jsem skoro se vsim a popravde, jako ridic je pro mne (mam 185cm a jzem zvyklej na prostor) je sezeni za volantem za trest. Co se tyce podvozku, je dobrej, ale sedet e v tom neda.
S Fabii jsem jezdil jen s motorem 1.2. Je to dobra nakupni taska, ale neni problem po dalnici s tim jezdit i nad 11l\100km.
No, ja bych si Fabii nikdy nekoupil. TO si radeji priplatim na neco slidnejsiho nebo koupim jinou ojetou sunku. I pod tech 200t je to moc drahe. Ale pro zenskou na jezdieni po meste na nakuoy by to nemuselo byt spatne.
strategie skodovky je jasna: levnejsi modely delat co nejhnusnejsi. lide, kteri chteji vylozene skodovku pak musi sahnout hloubeji do kapsy a poridit si treba superb, ktery vypada jako auto.
na fabii (1 i 2) se mi opravdu nelibi ten zadni sloupek a zaoblene okna na zadnich dverich. vetsi rozdil mezi F1 a 2 zde nevidim - stale je to takovy kuriozni mutantek, snazici se zaujmout.
snim o tom, ze si jednou z bazarku poridim jeste tu "starou" fabii sedan - ta vypada decentne, cisty vzhled...
to Jehovista...:o)) No tak když ti stačí motor, proč sis koupil fábii? Sorry, ale asi jsi nejel v ničem jiným, jinak by jsi nemohl říct, že ti to stačí. A pokud s tím vyjedes 2x do měsíce po Práglu, tak jsi vyhodil, min 50tis, protože jsi klidně mohl koupit něco levnějšího a vyhovělo by ti to úplně stejně, možná líp, protože bys ušetřený prachy mohl investovat jinak.
to JmJ (43) ... no jám mám dvoulitrový legacy a klidně s ním jezdím 3km do obchodu a zpět. Jezdím za 10. Spotřeba mi nevadí, protože jedu pohodlně a bezpečně s celou rodinou a protože mám klimatizaci - vymoženost, kterou třeba jehovista vůbec nepotřebuje - tak mi nevadí uvíznout v poledne v nějaké koloně, kdy je v autě bez klimy přes 50st. Ta fábia 1.2 HTP si 8 litrů vezme taky, když po ní budeš chtít, aby aspoň trošku jela, na dálnici to půjde ještě výš - zejména, když tam nějakým zázrakem narveš 4 lidi a nějaký bágly...
Fabia II vzhledově ujde, jen na úzkých gumách vypadá divně (ale to asi každé auto). HTP má své nevýhody, syrový chod a výkonově žádná sláva. Na krátké trasy a jízdu po městě stačí. Osobně bych zvážil raději nabízené čtyřválce nebo 1.4TDI, ten má sice hodně syrový chod, ale je o poznání silnější než HTP.
Rozhodně bych se nenechal ukecat do korejské plechovky jako je kia ceed. Nedávno jsem měl možnost si tento Žilinský zázrak prohlédnout zblízka (šlo o nový kus u prodejce) a nevěřil jsem vlastním očím, neseděly spáry, kapota na jedné straně měla spáru cca 3 mm a na druhé 5 mm. Víko kufru bylo na jedné straně zároveň a na druhé straně bylo "utopené" o cca 3mm.
[40] Ty jsi jako obvykle totálně mimo. Pokud se někdo ptá po Fábii v motorizaci HTP a ty tady začneš mávat znčkama jako Lexus, Audi, BMW atd., jako typický čecháček střílíš značky od boku jen aby to nebyla Škoda, vždyť zmíněné značky nic odpovídajícího Fabii nevyrábí. Mimochodem ve Škodách jsem najezdil už hodně a rozhodně se nedá říct, že by při běžném zacházení po 30 až 60 000 km něco odcházelo. Bude to hlavně o tom, kdo a kde s tím autem jezdí.
[50,51]- vetsinou po Praze neznamena vyhradne. Krome te jizdy po praze je to tak 5krat 100 kilometrova cesta (+100 zpatky) a petkrat 150ti kilometrova. Obcas potrebuju jet i ve ctyrech lidech a s hromadou veci, tak si nic mensiho koupit nemuzu. A ze me vyjde levneji taxik? No to je k smichu.
P.S. Ctyri lidi se tam nevejdou zazrakem, ale uplne v pohode i s narvanym kufrem veci a dvema kanoema na strese. A ze by pak auto nejelo se mi nezda. Jo, jestli nekdo potrebujete trhat asfalt a machrovat pred pubertalni milenkou, tak je to vase vec. Ze jsem ale vybral ekonomicky nevyhodnou variantu se mi nezda.
[53] mit motor ktery ma vykon neni nikdy na skodu. s vykonym autem nemusis jezdit rychleji nez s nevykonym, ale muzes jet s mensim stresm pri predjizdeni a s vetsi jistotou.
ja vlastnim a jezdim strojem tvaru kvadru s vykonem 48kW. odvezl me vsude kam bylo potreba, odvezl vsechno co bylo potreba, ale kdyz jedu s pujcenym autem, ktere ma vykon, tak je ta jizda uplne o necem jinem. zadne vypocty manevru pri predjizdeni na dalnici, zadne ostrejsi prujezdy zatacek v kopcich, aby doslo k minimalni ztrate rychlosti atd.
ver tomu, ze vykonejsi motory maji lecos do sebe a nani to jen o potrebe machrovat :-) kdyby to nebylo nelegalni, tak vemu motor z vykonejsi varianty meho vozu a narvu ho do toho meho a byl bych spokojeny :-)
Vuz je to naprosto ohavny, jeslti se v pripade tohoto blitku da vubec o !vozu! mluvit.
A motor 1,2 HTP je zivotunebezpecne soufalstvi.
Je zprevodovan na silu, ve meste pomerne slusne akceleruje. Ale az budete predjizdet tatrovku, tak v pujce predjizdeciho manevru tomu vehementu dojde dech. Zivotu nebezpecny smejd!
Pokud hodlate jezdit jen a pouze po Praze, je to jeste pouzitelne, jako druhe a nouzove auto do rodiny.
Zato na dalnici se odvdeci usirvoucim revem trapeneho moturku a spotrebou 11 litru.
Jezdim starou Fabii kombikem s motorem HTP (polovicni sestivalec). Dostal jsem to, takze cenu tady neresim. Za rok 35000 km, po meste, po dalnici, na lyze. Kdyz chci na dalnici jet 120-130 km/h, tak mam zhruba 4000 otacek/min a spotreba nekde okolo 7 litru/100 km. Kdyz specham vic (cca 140-150 km/h), tak pokud vydrzim poslouchat motor, tak spotreba jde pres 8 litru/100 km. Ale rozhodne ne 10 litru. Pokud jezdim po okreskach do 100 km/h, tak jsem nekde okolo 6-6.5 l/100 km. (Nejvetsim problemem je predjizdeni na okreskach, vyzaduje to hodne odvahy a znalost mistopisu, protoze akcelerace neni nic moc.) Lze s tim dojet ve ctyrech lidech i do Alp a na tech 1000 km je spotreba zase okolo 7 l/100 km, pokud tedy jedeme 120-130 km/h s ohledem na hluk. Toz tak. Samozrejme nepopiram, ze lepsi auta jsou lepsi.
[55] Predjizdeni tatrovky: V pulce manevru se to konecne naopak zacne rozjizdet. Pri predjizdeni si casto vzpomenu na hlasku jednoho pilota startujicicho na kratke ranveji: "Kdyz na to nemas nervy, tak nelitej". :)
V poslednej dobe sa razí americký trend kúpiť obrovskú,hladnú kravu a potom s ňou trčať v kolónach. Taký povoz si príde nasvoje len keď si to rubneš cez kruháč stredom. Mnoho ľudí si kompenzuje vodičské schopnosti výkonom auta (klasický vzorec: mladý chalan + rýchle auto = ďalší pekný pomníček pri ceste) S každým autom sa dá jazdiť bezpečne aj riskovať. Fábií je na cestách strašne veľa a o ich možnostiach vedia hlavne ich vodiči a nie mládež z diskusie na Linuxovom portáli. Zdá sa mi že každý druhý čerpá vedomosti z NFS.
[52] ale jo, kromě lexusu všechny jmenované automobilky nabízejí malý auta = auta která se "dají porovnávat" s fábií....:o)) Mimochdem subaru justy je moc miloučký autíčko.
[53] Jehovisto, ty nejsi jehovista, ale masochista :o)) Na ekonomiku nakup fabie svadeji vsichni co si ji koupili a přemýšlet začali až potom. A nevěřím ti, že tím autem odvezeš POHODLNĚ 4 dospělý lidi a plnej KUFR krámů. Já myslím, že jsi tímto příspěvkem rozesmál nejen mě, ale i spoustu jiných lidí.
Já asfalt trhat nepotřebuju a pubertální milenku nemám (bohužel :o)) ) ale při dnešní situaci na silnici jsem rád, když mám v rezervě nějaký ten výkon.
[57] To netvrdím. Když bude nosit střelnou zbraň kdejaký debil, taky nebude na světě bezpečněji. Ale dostatek výkonu je poměrně zásadní prvek aktivní bezpečnosti. Nebezpečný situace docela často vznikají, když se třeba nějaký hrdý majitel hurvajze rozhodne v 80tce předjíždět náklaďák nebo kolonu a v půlce manévru zjistí, že na to nemá....
[59] v souvislosti se stáním v kolonách mne tak napadla ještě jedna věc. Srovnám-li spotřebu paliva při posouvání na semaforech je znatelně vyšší než při plynulé jízdě. Zároveň s tím, srovnám-li provoz na některých i hodně zatížených křižovatkách když jsou semafory funkční a nefunkční, tak vždy se jezdí líp, když nefungují, nebo tam nejsou vůbec.
[52] Vy jste mimo. Někdo se ptá, jak se mi líbí Fabia II; já říkám, že MĚ zajímají jiné vozy. Samozřejmě Franta Koudelka mi k tomu musí říct, že "jako typický čecháček střílím značky od boku jen aby to nebyla Škoda". Jako malej Jarda. Moje vozy často jezdí cesty přes tisíc kilometrů, v poměrně vysokých rychlostech. A jestli laskavě svolíte, tak nebudu tvrdit, že Fabia II se mi líbí, nebo že je to vůz pro mě.
[59] Také jsem si chtěl koupit Ford Explorer. Naštěstí mi včas došlo, že nechci velikou pomalou krávu, ale daleko menší a rychlejší vůz.
[60] Co malého nabízí audi a BMW ? Audi nabízí A2 srovnatelnou s Fabií snad podle motorizace, ale ne ceny a design nemusí každému vyhovovat. BMW nabízí řadu 1 a je cenově taky někde jinde. Japonci jsou cenově taky poněkud dražší než Fabia.
Není důležitá cena auta (jasně, Kia, Renault nebo Dacia jsou levnější) ale i cena náhradních dílů. Takové čelní sklo stojí na Fabii nebo octavii kolem 3 až 3,5 tisíce, kdežto na Ceeda kolem 9 - srovnatelně jako na Porsche Cayene.
Výkonnostní rezerva je fajn věc, ale otázkou je, jestli chceš vozit 3litrový V6 a živit jej jen proto, že jednou za čas potřebuješ předjíždět. Jestli to nebude spíš tím, že silnice tady nejsou ve vyhovujícím stavu a vládne na nich zákon džungle. Další věc je, že v autošklách se učí ploužení se 35 kmph v obci a 65 kmph mimo obec, místo zvládání auta ve vyšší rychlosti, ve smyku a předjíždění atd...
Je bohužel fakt, že pokud začneš předjíždět Slovenský/Polský/Maďarský kamion a on bez ohledu na to kdo je vedle něj začne také předjíždět, tak máš dvě možnosti, buď se to pokusit ubrzdit a nebo co nejrychleji předjet.
[62] Pokud někdo mluví o Fabii, tak srovnání s Lexus LS460 opravdu nic neřekne. Když jako analogii vemu chlast, tak jako názor na Vodku dodat, že lepší je rolík, to je fakt mimo.
Možná by to chtělo trochu objektivity, protože nejlepší auto bohužel neexistuje. Ty nejlepší chtěli vyrábět pánové Charles Rolls a Henry Royce ;-) Jasně fabia HTP asi nebude to pravé auto se kterým by se dalo ujet 1000km rychlostí 200kmph, třeba v Čechistánu ani není kde. Ale v cenové relaci řekněmě 200 až 350 kKč je to velmi zajímavá varianta.
[64] Třeba dosud neuvedený Lexus LF-Ch nebo Audi A3 jsou lákavé vozy. Cenovou kategorii 200-350kKč nedovedu posuzovat, protože si dnes neumím představit koupi nového vozu z této kategorie. Možná budou za nějakou dobu pro mě vhodné vozy i takhle levné, ale zatím to tak prostě není.
[63] Je to o tom, co si automobilky dovolí nabídnout svým zákazníkům. Výše jmenované "prémiové značky" by si nedovolily nabízet něco, co by byť jen trošku připomínalo holobyt fábie. Srovnejte cenu A2 nebo BMW 1 se srovnatelně vybavenou fábií a pak se v obou autech zkuste svést.... A nevím, proč bych se měl dobrovolně stavět do role méněcenného zákazníka / řidiče oproti třeba řidiči z francie, německa, rakouska... Protože já jsem "socka z východu" tak musím jezdit v autě s vibrujícím třívalcovým motorem bez klimatizace s šílenýma kličkama na stahování oken, bez rádia a s pryčnou místo sedadel....?
Prostě a jednoduše, pokud chci investovat do malého auta, tak se podívám po čemkoli jiném než škoda fábia kvůli poměru cena/výkon/výbava, pokud investovat nechci, vezmu něco levnějšího. Není pravda, že fábia je za tu cenu, co se prodává nějak výrazně kvalitnější, nebo snad hezčí, než ostatní konkurence, která je navíc výrazně levnější.
Kdyby neexistovala jiná auta této třídy, tak by se mi možná i líbila. Bohužel, jsou tu Corsa od Oplu, Polo od VW, Fusion a Fiesta od Fordu a další auta, která 1) lépe vypadají, 2) mají minimálně na pohled kvalitnější interiér, 3) stojí stejně, ale v základní výbavě mají na rozdíl od holé Fábky spoustu věcí.
Verze kombi s motorem 1.2HTP je naprostý výsměch - není to ani rodinné auto ani auto na delší jízdy. Osazeno 4 dospělými chlapy a při snaze o udržení 130km/h po dálnici si vezme i 15l/100km, což s tohoto Škodováckého podvodu dělá snad nejnenažranější auto.
Osobne se mi F2 libi mnohem vice nez F1, je takova hravejsi a nijak se nepokousi zastirat, ze jde o miniauto do mesta. F1 s motorem HTP (8 ventil, tusim ze 40 kW) jsme meli 3 roky a pro dva lidi byla dostacujici (zalezi urcite na narocich). Na dalnici jsem se s tim ale rozhodne necitil jako ryba ve vode a opravdu to zralo k 9 litrum, coz je dle meho soudu dost. A spolehlivost ? Myslim ze se jedna o nejakou davovou psychozu s tou spolehlivosti Skodovek, nase F1 me nechala 4x (slovy ctyrikrat) stat na silnici. Vzycky to bylo "jenom" neco s elektrikou, jednou nejaka hallova sonda ci co, zkratka otres. Se dvema detmi to pak zacalo byt naprosto nepouzitelne peklo (auto bylo mrnave a nedostacujici doslova ve vsech smerech), taky predstava, ze deti sedi v podstate v kufru a pri narazu zezadu jsou cca 15 cm od zadniho poklopu, neni prijemna.
Tento problém jsem řešila loni na jaře. Původně jsem chtěla jít do této Fabie, ale pak jsem si vybrala Renault Clio III. Za stejnou cenu mělo mnohem lepší výbavu a i o hvězdičku víc v crash testech. Navíc jsem četla, že do Fabií kvůli výrobní vadě má téct voda. A pak je Clio o něco menší (délka těsně pod 4 m), objem zavazadlového kufru má ale menší jen o 12 l, takže mi do auty přecpané Prahy a na víkendové výlety připadá Clio lepší (snáz ho zaparkuju, otočím...). A co se týče designu, tak se mi Clio na pohled líbí také víc.
Fabie 2 mi pripada jako zmuchlanej kus papiru, bez napadu, trendy vysoky auto s velkejma svetlama. Fabie 1 nebyla moc hezka, ale nedala se splest s nicim jinym. Fabie 2 je proste dalsi malej hatchback prumernej snad ve vsem krome designu a ceny. Design je podprumerny a cena nadprumerna. Osobne bych si Fabii novou nikdy nekoupil, jsou levnejsi a uzitecnejsi auta a navic i hezci.
Aspon to vyzera ako nove auto. Stara Fabia (myslim tu co bola po Felicii, ale nie pred 30timi rokmi) vyzera ako prekopany Favorit. Cloveku sa z toho dviha zaludok. Na tie nove sa da aspon pozriet. Myslim ze Skodovka navzdory tomu, ako je utlacana VW, si vedie celkom dobre a pokrocila aj ohladne designu. Bez toho VW by bola urcite dalej, ale z toho by si uz mali robit vycitky ti (vulgarizmus) ktori ju predali.
Design nic moc originalniho, spis spatne zkopirovany design starsich japoncu (Suzuki Swift). Co se pomeru ceny/vybavy/vykonu/spolehlivosti tyce, podival bych se k Mazde, Honde nebo Fordu mozna bych z cenovych duvodu okouk stale se lepsici korejce. Pokud predpokladate provoz spis mimo mesto, zvazil bych o tridu vetsi auto - Mazda3, Focus, Civic, Golf, OII (ta predfaceliftova nebyla oskliva), Ceed - precijen auto je tezsi, takze ve vyssich rychlostech lip sedi, je vic hmoty kolem vas, vetsi deformacni zony...
K motoru 1.2HoubyToPojede - mozna na jezdeni po meste v 1-2 lidech, ale na dalnici se musi tocit jak zbesily, tudiz spotrebou se dostava na uroven mnohem silnejsich motoru a predjizdeni na okreskach je s timhle motorem fakt o nervy.
Vzpomnel jsem si, ze pred par tydny-mesici byl v Cernych ovcich na CT pan s funglovou FII, kteremu se ucpavaly nejake odvodni kanalky na destovou vodu, takze se voda skladovala tusim v prazich. Podle vyjadreni Skody je toto bezne konstrukcni reseni a zakaznik si ma kontrolovat, ze otvory naspodu prahu nejsou ucpane. Co udela stojata voda v prazich auta z hlediska dlouhodobe odolnosti proti korozi asi vsichni tusime...
Na www.sme.sk na toto auto mali veľmi výstižný výrok v recenzii:
"Toto auto je nadčasové. Čo je škaredé teraz, bude škaredé aj o 10 rokov".
Absolútny súhlas. Neveriacky krútim hlavou, vždy keď ho vidím.
No, teď jsem ji viděl na ulici a uvědomil jsem si, jaké to auto mi tahle Fábka připomíná: nové Mini (poslední verzi autíčka pana Beana), trochu nafouknuté, ale ten řez střechy (a co teprve, když je to kousek s jinak barevnou střechou).
Jinak motor 1.2HTP může chválit snad jen ten, kdo předtím jezdil se "stodvácou". V téhle cenové kategorii je tahle parodie na motor srovnatelná snad jenom s 1.2 montovanou do Chevrolettů Spark a Aveo. Taková peugeoťácká 1.1 je co do spotřeby, zvuku a požitku z jízdy 100x lepší motor.
A jak už jsem psal výše, výbavou je Fábka oproti konkurenci holoauto (analogie holobytu na 4 kolech).
[70] Clio (hravě nazývané Clioris) mě mile překvapilo. Byla to příjemná změna po těch nákupních taškách, které v zatáčkách působily jako by měly podvozek od žebřiňáku. Oni si totiž výrobci malých vozů myslí, že stačí udělat vůz s mizernými jízdními vlastnostmi, a ten doplnit o ABS a airbagy. Clio je jiné; ve své třídě jedno z mála "opravdových" aut.
[65] Zmíněný koncept Lexusu je třída srovnatelná s octavií, stejně jako A3 (což je dokonce stejná podvozková a motorová platforma jako Octavia).
[67] Audi A2 má velmi podobnou motorizaci jako Fabia, namátkou dieselový tříválec. Stejnou motorizaci jako má Fabia jinak najdeš i v VW Polo nebo Seat Ibiza. Výbava je deformovaná trhem, u nás je auto velikosti Fabie často jediným autem v rodině, narozdíl od světa, kde jde o druhé nebo třetí auto a výrobci se snaží prosadit.
[81] Ono je vůbec specialitou koncernu VW ubírat válce (inu takto vzniky i dvoutakty pro Trabant a Wartburg, kdy se z úsporných důvodů ubral jeden válec z trojválce DKW)
Specialitou Škodovky je potom dávat do všech aut co nejslabší motory, aby mohli stavět marketing na ceně. 1.2HTP na Fábku jakš-takš stačí, na Fábku kombi či na Roomster už je to trochu málo, 1.4TSI do Octávií a Yeti je naprostý výsměch. Motory sice tak nějak jedou (po městě), ale rapidně se jim snižuje životnost - Fábky první generace (se stejným 1.2HTP) byly při 100tis. najetých km na odpis.
Fabia je prilis male auto a proto bych si ho nikdy nekoupil a jako druhe auto do rodiny je zase prilis drahe. Ucel druheho auta v rodine vetsinou plni nejake starsi. A takhle to je nejen u nas, ale i v deviti z deseti pripadu co znam. S prumernym rodinym prijmem 35 tisic mesicne a zivotnimi naklady na bydleni elektrinu a topeni ve vysi temer poloviny mesicnicniho prijmu cele rodiny to dlouho jine nebude.
Co se tyka motoru 1,2 tak nechapu k cemu ten motor je ?? Fakt asi pro bohatou rodinu jako druhe auto s motorem na popojizdeni po meste ci kratke trasy s nenalozenym autem. Neumim si predstavit jet s timhle autem s timhle motorem na dlouhou dovolenou. Posleze timto motorem vykazana spotreba boura veskere myty o uspornem motoru, protoze vykazuje spotrebu jako usporny dvoulitr.
Skodovce bych vzkazal, ze to auto si lide kupuji, ne proto, ze se genialne strefily s velikosti auta a typem motoru do potreb zakazniku, ale proto, ze lide nemaji na nic jineho prachy a bohuzel ho kupuji jako hlavni auto do rodiny.
[81] Zmíněný koncept Lexusu je na platformě Corolly, tedy velikostí srovnatelný s Golfem. Audi A3 je malý vůz, který si můžete koupit se 147kW výkonu, maximálkou 238km/h, a 0-100 dá za 7 sekund. Přitom nejde o tvrdý a hlučný hothatch, ale o civilní vůz, se kterým poměrně pohodlně ujedete i delší vzdálenost. Je poměrně malý, zaparkujete ve městě, a můžete s ním jet na nákup.
Škoda odjakživa auta míchá tak, že vezme slabý motor, velký kufr, design ať-to-moc-neurazí (aneb vytesáno ze dřeva), a nasadí nízkou cenu. To není pro mě.
Takto, na propagacnej foto vyzera Fabia2 podstatne lepsie ako v skutocnosti. Pokial by sa predavala vyhradne v top konfiguracii na 16" hlinikacoch a oblepena "spojlermi", tak poviem ze je to celkom pekne auto, dokonca jedno z tych krajsich vo svojej kategorii.
Faktom ale je, ze takto vyzera naozaj len na propagacnych fotkach a v skutocnosti je to hnus - seriove plechace + "puklice" 14", penumatiky sirkou vhodne tak na kolobezku, totalne podmotorizovane. Su to vsetko detaily, ktore dotvaraju auto. Takze ked sudim Fabiu 2 podla toho ako som ju videl v skutocnosti, tak musim konstatovat ze nic moc.
Vidím, že lidská blbost je neomezená.
Pokud někdo jezdí stylem brzda plyn a v provozu se chová jako prase
tak pro něj fabie není a také mu ji nikdo nevnucuje. Pro takovéto
rádoby závodníky by měli čas od času uzavřít nějakou okresku v lesním úseku
a nechat je navzájem pomlátit. Možná, že po zjištění, že blbost bolí by začali v běžném provozu jezdit lépe. Tím by se ušetřilo mnoho zmařených životů.
Nová fábia,se mi jevý jako uspěchaně a skoro bez rozumu udělané auto.To už by snad dítě namalovalo hezčí.Proč?Protože hned na první pohled se mi tvarově určitě nelíbí.To auto na mě nepůsobí vůbec sympaticky a lákavě.Výbavou je dobrá ale vnější vzhled bych řekl,se vůbec nepovedl.To ta první fábie vypadá o hodně lépe.A ještě když k nové fábii připočtu cenu auta,tak mě to obojí odrazuje.
Nene,fabie je hrozná zrůda.Je to směska toho nejhnusnějšího, co se dá na trhu sehnat.Za ty peníze už by mohli začít s něčim odvážnějším.Všechny automobilky se navzájem předhání a je na co se dívat např.Opel poslední dobou docela válí, zatimco škodovka přijde z takovým hnusným hajzlem pro důchodce.Nevim kdo to navrhuje,ale z estetiky asi neprospíval za 1. :-)
Fabia II 2010 s motorem 1,2TSI 77Kw je parádní auto. Měl jsem tu možnost se s ním projet. Motor nádherně táhne. Na mojí postavu 173 cm je tam místa až až. Jedinou fatální chybu vidím ve velmi slabé pasivní bezpečnosti při čelním nárazu. Taky dokoupení výbavy je poměrně drahé (ESP, hlavový airbag, autoradio, klimatizace). Dneska koupíte Ford focus trend plus za 299tis. a má výše uvedenou výbavu už v ceně . Navíc v crash testech dopadl excelentně. Takže bych za stejnou cenu volil něco, co mi může zachránit život při nehodě, tj. Ford. Fabia s výbavou je opravdu dost drahá. Tom
Do doby faceliftu se mi F2 moc nelíbila, nicméně změněná příď jí rozhodně pomohla a podle mě teď vypadá prostě dobře. Stejně dobré je zpracování interiéru a materiály v něm (v rámci segmentu malých vozů) použité. Předčí dokonce použité materiály v jiných vozech nižší střední třídy. Stačí, když se člověk podívá na plastové výplně dveří ve Fordu Focus (jinak skvělém autě), nebo třeba i Kie Vanze, popř. Ceedu. Prostě Fabie je trochu dražší, ale kvalita materiálů tam je. K tomu když přičtu motory TSI, tak je to výborná kombinace, nad kterou bych určitě uvažoval. Další věcí je, že neznamená, že co se dneska někomu nelíbí (design), tak se mu to nebude líbit za 3 roky v porovnání s R Clio grandtour, Peugeotem 207 SW atp. Co je u Fabie úplně špatně je skutečně středový panel, který tlačí do kolena....
Vazeni pratele.Podle meho nazoru, se da rict, že za ty penize je toto auto-v porovnani s ostatnimi automobyly v soucatne dobe prodavanymi-nejvetsi zruda a vyhozene penize.Za tuhle vobludu by mely nekoho vyhodit. V porovnani s F1 je to tragedie.Auto Skoda je opravdu skoda.Skoda penez! A kvalita? Ha Ha Ha
Autor pracuje ve společnosti spravující počítačové sítě a používá Gentoo. Má rád otevřená řešení, pořádek v systému a sklenici vychlazeného piva.
Přečteno 28 872×
Přečteno 16 467×
Přečteno 13 332×
Přečteno 12 675×
Přečteno 10 633×