[24] To ale není pravda.
1. Kopírování neznamená šíření kopií, jen jejich pořizování. Navíc je tam ono klíčové nekomerční. Ono to tak u nás v podstatě už je (kopie pro osobní potřebu), ale je to kompenzováno výpalným z médií, disků atd. Volné vytváření nekomerčních kopií znamená konec výpalného.
2. Remixování je volnost vytvářet díla odvozená při zachování fair-use (tedy odkazu na původní dílo, "přidaná" hodnota atd.), dobrým příkladem jsou třeba "lidová" hudební videa, sestříhaný různorodý videomateriál doplněný hudebním podkladem. Dnes je to trestné. V USA z vás za fanouškovský videoklip mohou vysoudit i poslední košili, u nás se spokojují jen s odstřelováním takových věcí z netu.
*22.6.1968
Od mala mě fascinoval potenciál počítačů a od prvního osobního seznámení s nimi jsem věděl, že tahle „věcička“ je přesně tím, čím se chci zabývat celý život. Hned po maturitě jsem si našel práci, kde jsem s nimi mohl pracovat a hlavně učit se. V průběhu let jsem vystřídal řadu zaměstnavatelů a specializací (např. ekonomické systémy, implementace BIOSu pro CP/M, řízení tech. procesů) až jsem nakonec na dlouhá léta zakotvil u Delphi a databází (hlavně InterBase), nejdříve ve firmě PCS, pak AKTIS (nyní ABRA) a posléze Borland ČR. Od uvolnění zdrojových textů InterBase v r. 2000 a zrodu projektu Firebird se podílím na jeho vývoji (nyní hlavně jako QA manager). Od r. 2001 pracuji pro spol. IBPhoenix. Mým preferovaným programovacím jazykem je již dlouhá léta Python.
Přečteno 16 344×
Přečteno 15 662×
Přečteno 7 687×
Přečteno 7 079×
Přečteno 5 906×