[111] Pokud produkt ZDARMA po 17 letech používá slabé jedno procento uživatelů, a zbytek raději platí či dokonce krade, tak to podle vás nic nevypovídá o užitné hodnotě takového SW?
Spojovat nakupování v Lidlu a volbu KSČSSD s užitnou hodnotou nějakého SW je blbost. Jestli chcete vyjadřovat protest proti konzumnímu životnímu stylu (kterému zřejmě vděčíme za období bez válek v Evropě), tak si oblékněte tričko s nějakým logem.
Faktem je, že tam venku je hromada lidí, kteří počítače používají jako nástroj k jinak nepočítačové práci, případně k zábavě. Tihle lidé celý ten IT kolotoč platí: projektoví manageři, finanční ředitelé, účetní, sekretářky, hráči... A pro ty má Linux velmi špatnou užitnou hodnotu. Důvody byly mnohokrát popsány, nešíření Linuxu je logický důsledek. Jenže uživatelé Linuxu to vidí jinak; čas ukazuje, že naprosto špatně. Vždyť Linux už prohrál i na trhu netbooků, kde měl všechny trumfy :/
[116] Těch ne-adminů a ne-programátorů je naprostá převaha, a IT je pro ně stejně "zajímavé", jako vodovodní rozvody. To jenom optikou uživatele Linuxu jde o menšinu "BFU lamerů", kteří dělají na počítačích nějaké ty divné zbytečnosti, zatím co důležitý admin edituje své megadůležité konfiguráky ve vi.
[118] 1) Jak mohli třeba MS, Adobe nebo Ford prosadit své výrobky, když s jejich znalostí nevylézali lidé ze školy? Asi museli dělat MARKETING. Je pouze chyba ekonomického modelu vývoje open source, že nejsou peníze ani na kvalitní vývoj, natož na testování a dokumentaci, a logicky pak ani na marketing. 2) Linux má pro uživatele zjevně velmi nízkou užitnou hodnotu. To nijak nesouvisí s užitnou hodnotou pro někoho, koho baví se rýpat v konfiguraci, skriptovat, kompilovat, memorovat se příkazy apod. Nedokonalá informovanost je jen nesmyslný mýtus. Linux nenabízí uživatelům ani stejnou užitnou hodnotu jako Windows. Aby lidé přecházeli, musel by nabízet lepší hodnotu.