[15] Aj ked som nemal tolko ASM a basic, tak som na tom podobne - postupne som sa ucil bat, C, asm x86, Pascal, shell, PHP, Java, SQL (a rozdiely MSSQL/mySQL/Oracle), PL/SQL, asm mips, trochu Perlu, C++, Prolog, trochu LISPu a momentalne preskumavam Scalu.
Musim upozornit na to, ze v kazdom programovacom jazyku nie su v zaklade cykly. V tych funkcionalnych/logickych staci rekurzia (cykly sa daju simulovat, ale to snad nikto nerobi).
[17] to je vidiet aj pri velkej (az zbytocnej) abstrakcii, zbytocnych entitach namiesto optimalizovaneho SQL ("vsak vykon mame v dnesnej dobe velky") a potom sa v podstate jednoduchy select s par joinami a where podmienkou robi desiatky minut.
Mna jeden taky nastval a po prepisani som to dostal na nieco ako 0.2 sekundy. Na druhu stranu, potom uz z toho nebolo jednoduche hranie sa s entitami, ale par selectov.
[22] to zalezi. Samodokumentujuci kod nepisany len pre uspornost je samozrejmost, ostatne ani tak nie.
Ked pisem len znamy algoritmus na styl BFS, tak ho napisem tak, nech bezi efektivne a da sa ho pomerne lahko pochopit. Tam totiz nie je az tak co pokazit.
Ked ide o "vykonny" kod, ktory spaja chovanie viac tried atd., tak mi ide hlavne o zrozumitelnost a preto obetujem aj eleganciu,
Autor se zabývá vývojem kompilátorů a knihoven pro objektově-orientované programovací jazyky.
Přečteno 36 343×
Přečteno 25 471×
Přečteno 23 874×
Přečteno 20 264×
Přečteno 17 978×