Odpovídáte na názor ke článku Jaký jazyk jako první?.
[83] A proč neměl assembler být nejlepší pro výuku programování?
[98] jednočipaři na některých středních školách od assembleru začínají.
Na assembleru se člověk nejvíc naučí hledat chyby, protože v assembleru jich jde udělat opravdu hodně. Jedna z věcí, který se učí dost blbě, metodologie k tomu pořádná není. Takovej ten přístup k tomu, že člověk nehledá chybu v celým zdrojáku najednou, ale identifikuje kus, kde by mohl být problém a ověřuje, co ten kus doopravdy dělá, a pod. V assembleru si člověk musí vytvořit takové návyky, které vznik chyb omezí. Takové ty věci, které ve vyšších jazycích hlídá kompiler.
Dodnes jsem třeba nepřišel na to, proč poslední verze Wordu se na dnešních x GHz počítačích spouští snad ještě pomaleji než Word 8 na 486.
Je otázkou - na ke které úrovni programování přiřadíš chemické procesy při vaření? Na základě čeho jsi došel k tomu, že to odpovídá programování v assembleru? Co když to odpovídá třeba úrovni programování v C? Nebo znalosti hardvéru?
Autor se zabývá vývojem kompilátorů a knihoven pro objektově-orientované programovací jazyky.
Přečteno 37 774×
Přečteno 26 420×
Přečteno 24 932×
Přečteno 21 278×
Přečteno 18 930×