Co zlepšit na VŠ?
To je těžko říct, protože každá funguje trochu jinak. Co jsem ale sám poznal a nelíbilo se mi, je kreditový systém stylem přeprodáváním vyučování předmětů mezi katedrami a tím si katedry vlastně za odučené předměty vyydělávají peníze navíc mezi sebou. Výsledek je ten, že značná část studia je nepotřebný balast. Ano, někdo může namíntnout že rozhled je důležitý, ale na co Vám bude za deset let, kdy jste se NEvěnovali např. oboru Přužnosti a pevnosti, že jste strávili dva semestry na nějakém výpočtovém software, který už se v takové verzi ani 5 let neprodukuje ?Případně se taky na IT oborech mohla učit chemie a herectví. Rozhled je důležitý, ale dal by se zařídit zrychlenými prezentacemi, zkrácenou výukou .... Opravdu jen pro přehled.
A druhou věcí kterou bych zmínil, opět podotýkám že záleží na konkrétní škole, bych změnil zapojení studentů. Biflování je určitě potřeba, ale udělat ze školy jen biflárnu je špatně. Je potřeba studenty zapojit do projektů na kterých daná katedra pracuje, sice zabřednou do jedné cesty oboru z mnoha, ale pořád lepší než mít jen nabiflováno. Ona realita naučí nejvíce. To už je ale spíš o vyučujících, než o škole jako takové.
Autor se zabývá vývojem kompilátorů a knihoven pro objektově-orientované programovací jazyky.
Přečteno 36 261×
Přečteno 25 412×
Přečteno 23 832×
Přečteno 20 213×
Přečteno 17 921×