Odpovídáte na názor ke článku Co zlepšit na českých VŠ?.
Matematika neni pro informatika zbytecny predmet. Jedna ze o naprosty zaklad oboru.
V podstate neni zbytecnych predmetu ale jakykoli spatne uceny predmet je zbytecny nebo alespon nenaplnuje svoji podstatu pritomnosti v osnove/studijnim programu a pod.
V ceskem vzdelavacim systemu neni kladen duraz na chapani problematiky ale memorovani bez nutnosti problematice naprosto porozumet. Hloubka je nahrazovana mnozstvim, takze kdo by ev. chtel chapat, musi chapat doma ve svem volnem case, jelikoz ve skole na to neni cas. Tohle se tyka naprosto zakladni a stredni skoly.
Vysoke skoly jsou az na vyjimky pripravene pokracovat v podobnem duchu. Jen na nekolika vysokych skolach je obtiznost tak vysoka, ze prostym memorovanim, hrubou silou, nelze nektere predmety "pokorit".
Prikladem je napriklad ekonomie, ktera ,prestoze je to mekka (socialni) veda, pouziva velmi pekne jednoduchou matematiku ale takovym zpusobem, ze jde ve vysledku o pomerne narocne mentalni cviceni. Spousta lidi, kteri dosli v matematice "podle osnov" vyrazne dale ma nasledne s chapanim souvislosti v ekonomii problemy.
Autor se zabývá vývojem kompilátorů a knihoven pro objektově-orientované programovací jazyky.
Přečteno 37 774×
Přečteno 26 420×
Přečteno 24 932×
Přečteno 21 278×
Přečteno 18 930×